dc.contributor.author |
Yeşilbaş Akman, Şenay |
|
dc.contributor.author |
Aras, Seval |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-07T11:03:40Z |
|
dc.date.available |
2024-08-07T11:03:40Z |
|
dc.date.issued |
2023-09-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/8581 |
|
dc.description.abstract |
Tehlikeli maddelerin taşınması, insanlar ve çevre için belirli riskler doğurmuştur. Tehlikeli maddelerin taşınması sırasında ne kadar önlem alınırsa alınsın kaçınılmaz olarak kazalar meydana gelmekte ve bu kazalar milyonlarca insanı etkileyebilmektedir. Çalışmada karayolları ile taşımacılığı yapılan akaryakıtların çevresel riskleri değerlendirilmiştir. Kayseri iline ait altı farklı akaryakıt istasyonunun bir takvim yılı içerisinde alım ve satımını yaptığı tehlikeli maddelerin karayoluyla taşınma süreci, olası riskler incelenmiştir. Ayrıca sürücünün taşıma esnasında karayolunda karşılaşabileceği riskler tablosu oluşturularak kaza senaryoları risk tablosu oluşturulmuştur. Risk tabloları oluşturulurken 5x5 Matris ve Fine-Kinney Metodlarından faydalanılmıştır. Tehlike durumları ve bu durumları düzenleyici-önleyici faktörler belirlenmiştir. Çalışma kapsamında akaryakıtların karayolu taşımacılığı ele alınmıştır. Çalışmada olası riskler ve önleyici unsurlar belirlenmiştir. Akaryakıt istasyonlarının yıllık alım ve satımını yaptığı tehlikeli maddeler tablolar halinde çalışmaya aktarılmıştır. Çalışmada sonucunda: taşınan tehlikeli maddelerin olası etkilerini önlemek adına çözüm alternatifleri sunulmuştur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The transport of dangerous goods has created certain risks for humans and the environment. No matter how much precautions are taken during the transportation of dangerous goods, accidents inevitably occur and these accidents can affect millions of people. In the study, the environmental risks of fuels transported by highways were evaluated. The process of transporting dangerous goods by road, which six different fuel stations in Kayseri province buy and sell within a calendar year, and possible risks are examined. In addition, the risk table for accident scenarios was created by creating a table of risks that the driver may encounter on the road during transportation. While creating risk tables, 5x5 Matrix and Fine-Kinney Methods were used. Hazard situations and regulatory-preventive factors for these situations were determined. Within the scope of the study, road transportation of fuels is discussed. Possible risks and preventive factors were determined in the study. Hazardous materials that fuel stations purchase and sell annually are transferred to the study in tables. As a result of the study: solution alternatives are presented in order to prevent the possible effects of transported dangerous goods. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Tehlikeli madde taşımacılığı |
tr_TR |
dc.subject |
Akaryakıtların karayolunda taşınması |
tr_TR |
dc.subject |
Risk analizi |
tr_TR |
dc.subject |
5x5 matris |
tr_TR |
dc.subject |
Fine-kinney |
tr_TR |
dc.subject |
Hazardous materials transportation |
tr_TR |
dc.subject |
Road transport of fuel |
tr_TR |
dc.subject |
Risk analysis |
tr_TR |
dc.subject |
5x5 matrix |
tr_TR |
dc.subject |
Fine-kinney |
tr_TR |
dc.title |
Akaryakıtların karayolu ile taşınması sürecinde ortaya çıkan çevresel riskler Kayseri örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Environmental risks occuring in the process of transporting fuel by road Kayseri case |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/mühendislik-mimarlık fakültesi/çevre mühendisliği bölümü/su kirliliği ve atıksu kontrol teknolojisi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
40456 |
tr_TR |