dc.contributor.author |
Gökçe, Züleyha |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-01T11:21:07Z |
|
dc.date.available |
2024-07-01T11:21:07Z |
|
dc.date.issued |
2023-12 |
|
dc.identifier.citation |
GOKCE,Z. (2012). Yeşil Pazarlama mı, Yeşil Aklama mı?: Yeşil ve Sürdürülebilir Turizm Üzerine Fenomenolojik Bir Çalışma, 168-186. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/8458 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada yeşil ve sürdürülebilirlik fenomenleri tartışmaya açılmıştır. Türkiye’de turizm
sektöründe işletmeler tarafından yeşil yahut sürdürülebilir diye pazara sunulan ne gibi uygulamalar var, bu uygulamaların ne kadarı samimi ve tutarlı, ne kadarı yeşil adı altında işletmeyi aklamakta? Bu sorulara cevap aranan araştırmada; doğrudan sektör uzmanları ile araştırmanın yürütülmesi, yeşil ve sürdürülebilirlik olgularının bir arada ele alınması, yöntemsel açıdan ise fenomenoloji yaklaşımının benimsenmesi araştırmayı diğer çalışmalardan ayırmakta ve önemli kılmaktadır. Bu çalışmada fenomenolojik desen yönteminin tercih edilmesi; araştırmanın fenomenleri olan “yeşilin” ve “sürdürülebilirliğin” turizm sektöründe uygulayıcılar tarafından nasıl anlamlandırıldığının, deneyimlendiğinin, temellendirildiğinin, motivasyonlarının ve idealde olması gereken ile pratikteki karşılıklarının neler olduğunun geniş bir çerçevede incelenmesi ihtiyacından kaynaklanmaktadır. Örneklemde yer alacak katılımcılar tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Bu kapsamda toplam 6 katılımcıyla görüşülmüş olup; katılımcılar 4 profesyonel turizm sektörü çalışanı ve 2 turizm işletme yöneticisinden oluşmaktadır. Elde edilen bulgulardan yola çıkarak insanlara, diğer canlılara ve çevreye zarar vermeden pazarda var olabilmenin mümkün olduğu, hatta insanlara, çevreye ve topluma değer katılabileceği yeni bir pazarlama aracı olan yeşil pazarlama araştırılırken ortaya çıkmıştır. Böylesine güçlü bir araç, gerçekten uzman ve iyi niyetli olan birinin ellerinde işletmeye büyük kazanımlar sağlayabileceği gibi başarısız ve kötü niyetli birinin de ellerinde bir aklama silahına dönüşecektir. Yani uygulanan stratejinin yeşil pazarlama mı, yoksa yeşil aklama mı olduğunu yönetimin tutumu veya tüketici algısı belirlemektedir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti. |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Yeşil pazarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Yeşil aklama/yıkama/boyama |
tr_TR |
dc.subject |
Sürdürülebilir turizm |
tr_TR |
dc.subject |
Yeşil turizm |
tr_TR |
dc.subject |
Fenomenoloji |
tr_TR |
dc.title |
Yeşil Pazarlama mı ,yeşil aklama mı?: Yeşil ve sürdürülebilir turizm üzerine fenomenolojik bir çalışma |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Green Marketing or Greenwashing?: A phenomenological study on green and sustainable tourism |
tr_TR |
dc.type |
bookPart |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Gülşehir sosyal bilimler meslek yüksekokulu/büro hizmetleri ve sekreterlik bölümü/çağrı merkezi hizmetleri pr. |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
37472 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
168 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
186 |
tr_TR |