dc.contributor.author |
Çelik, Anıl |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-11T05:57:08Z |
|
dc.date.available |
2024-01-11T05:57:08Z |
|
dc.date.issued |
2023-12-31 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/8394 |
|
dc.description.abstract |
Klarnet yorumcuları performansı geliştirme yolunu araştırmalıdır. Araştırmada teknik problemlerin çözüm
noktasını saptayacak etüt ve eser çalışmalarıyla desteklenmesi ve uygulanması sağlanmıştır. Karşılaşılan teknik
zorluk derecesi saptanarak nota geçiş kolaylığı sağlayacak harf sistemi yazılmıştır. Çalışmanın amacı nota üzerinde
belirtilen harf sisteminin rolü, pozisyon geçişini daha kolay çalınabilirlik düzeyine getirmektir. Çalışmaya karar
verilirken, bir yapıtı çözümleme esnasında kaynak sıkıntısı yaşanmasından dolayı çalışmanın oluşum süreci
gelişmiştir. Klarnet çalıcıları yazılan etüt ve eser çalışmalarında harcanan emek ve sabır sayesinde başarılı bir
yorumcu olma yolunu da kazanabilir. Özgün olarak hazırlanan sekiz etüt ve iki eser çalışması alt gövde de yer alan
klarnetin geçiş problemlerinin çözülmesi amacıyla yazılmıştır. Etütleri çalışarak ve ölçü ölçü çözümleyerek alt
gövdede yer alan notaların geçişi hızlanacaktır. Çalışmalar hem eser için harcanan süreyi kısaltmayı hem de
yazılan eserleri daha iyi yorumlamanın yolunu da açmıştır. Klarnetin alt gövdesinde yer alan geçiş notalarını
hızlandırmayı amaçlayan etütlere değinilmiştir. Eser çalışmaları sayesinde parmak süratinin de çalıştırılması
sağlanmıştır. Bir yandan etüt çalışmaları parmak geçiş kolaylığını çalıştırırken bir yandan da nüans, dil ve nefes
çalışmaları ile de zenginleştirilmiştir. Önerilen etütler ve eser çalışmaları akademisyen klarnetçi ve yorumcular ile
çalınarak parmak geçişini kolaylaştıracak ortak harf sistemi ile nota üzerinde gösterilmiştir |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Clarinet players should look for ways to improve their performance. Technical issues were supported and
addressed in the research with studies and efforts that would identify the point of solution. The level of technical
difficulties experienced was determined, and a letter system was created to ease the transition to notes. The goal
of the study is to facilitate the use of the letter system as described in the note. When deciding to work, the process
of making the work evolved owing to resource constraints while studying a work. Clarinet players can also become
successful performers thanks to the effort and patience spent on written etudes and pieces. Eight etudes and two
originally prepared works were written to solve the transition problems of the clarinet in the lower body. By
studying the etudes and analyzing them measure by measure, the transition of the notes in the lower body will
accelerate. The studies have not only shortened the time spent on the work, but also paved the way for better
interpretation of the written works. Etudes aimed at accelerating the transition notes in the lower body of the
clarinet are mentioned. Thanks to the work, finger speed has also been enabled. While etude exercises train the
ease of fingering, they are also enriched with nuance, language and breathing exercises. Recommended etudes and
pieces were played by academic clarinettists and performers and shown on the notes with a common letter system
to facilitate fingering. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Eurasian Journal of Music and Dance |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
https://doi.org/10.31722/ejmd.1252245 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Klarnet, Pozisyon, Pasaj, Alt Gövde, Parmak |
tr_TR |
dc.subject |
Klarnet |
tr_TR |
dc.subject |
Pozisyon |
tr_TR |
dc.subject |
Pasaj |
tr_TR |
dc.subject |
Alt Gövde |
tr_TR |
dc.subject |
Parmak |
tr_TR |
dc.subject |
Clarinet |
tr_TR |
dc.subject |
Position |
tr_TR |
dc.subject |
Passage |
tr_TR |
dc.subject |
Bottom of the Clarinet |
tr_TR |
dc.subject |
Finger |
tr_TR |
dc.title |
Klarnetin alt gövdesindeki alın seslerin kullanımını çalıştıracak pozisyon önerileri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Suggestions for Positions to Practice the Use of Low Notes on the Bottom of the Clarinet |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
44072 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-0152-5581 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
23 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
19 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
33 |
tr_TR |