Covıd-19 pandemisi'nin turizm sektöründe tüketici davranışlarına etkisi: Kapadokya bölgesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yandı, Ali Eray
dc.contributor.author Ünsalan, Mustafa
dc.date.accessioned 2023-09-11T12:35:00Z
dc.date.available 2023-09-11T12:35:00Z
dc.date.issued 2023-03-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8289
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı COVID-19 pandemisinin başlamasından sonra değişen tüketici davranışlarının turizm üzerindeki etkisini incelemek, oluşan pandemi sonrası güvenli turizm sertifikasının tüketiciler üzerinde etkisi olup olmadığını analiz etmektir. Araştırmanın evrenini Kapadokya bölgesinde yer alan otellerde görev yapan yöneticiler ve otellerde konaklayan müşteriler oluşturmaktadır. Dünya genelinde hızlıca yayılan bu salgın sebebiyle çoğu sektör zarar görmüştür. Bu sektörlerden biri olan turizm sektöründe tüketicilerin nasıl tutum sergilediği ve otel yöneticilerinin almış olduğu önlemleri incelenmek önemlidir. Ayrıca ülke hükümetlerinin almış olduğu önlemlerle birlikte tüketiciler üzerinde nasıl bir etki yarattığını ve vaka sayısının hızlıca artmasından sonra turizmdeki uygulamalar da bu değişimden önemli derecede etkilenmektedir. Salgın ile tüketicileri hastalıktan korumak ve tüketicilere güven vermek amacıyla Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın Sağlık Bakanlığıyla yapmış olduğu çalışmalar sonucunda "Güvenli Turizm Sertifikası" oluşturulmuştur. Bu sertifikasyona sahip işletmelerin tüketiciler üzerindeki etkisi araştırmanın çıkış noktası olmuştur. Turizm işletmelerinin müşterilerini memnun edebilmesi ve rakiplerine karşı rekabet üstünlüğünü sürdürebilmesi için çalışanlarının iş tatmini ve motivasyonunu arttıracak yöntemler üzerinde odaklanması gerekmektedir. Turizm sektöründe müşteri memnuniyetini sağlayan önemli unsurlardan biri olan hijyen kalitesi oda ve otel temizliğine bağlıdır. Güvenli Sağlık Sertifikası işletmelerin daha iyi hizmet sağlaması noktasında müşterilerin kendilerini daha güvende hissetmesine ve daha hijyenik bir ortamda konaklamasına yardım edecektir. Bu kapsamda Kapadokya bölgesinde otellerde görev yapan yöneticiler ya da otel işletme sahipleri ve otelde konaklayan müşteriler üzerinden yüz yüze mülakatlar yapılarak görüşleri alınmıştır. Araştırma kapsamında uzman otel yöneticilerine ya da otel işletme sahiplerine ve otelde konaklayan tüketicilere yönelik iki ayrı görüşme formu hazırlanmıştır. Bu kapsamda pandemi döneminde turizmde tüketici davranışlarına etkisinin konu hakkında 15 otel yöneticisi veya otel işletme sahiplerine ve 15 otelde konaklayan tüketicilere olmak üzere 30 katılımcı ile mülakatlar yapılarak konu hakkında görüşleri alınmıştır. Araştırma sonucunda COVID-19 pandemisinde alınan tedbirlere otellerin uyum sağlaması ve tüketicilerinde pandemi ile gelen alışkanlıklarını devam ettirmesi ile güvenli turizm sertifikasının olumlu etkiler yarattığı gözlemlenmiştir. Katılımcılar uygulamadaki sorunlu alanların keşfedilerek Güvenli Turizm Sertifikası için denetimlerin daha sık yapılması gerektiği önerisinde bulunulmuşlardır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the effect of changing consumer behaviors on tourism after the onset of the COVID-19 pandemic, and to analyze whether the safe tourism certificate has an effect on consumers after the pandemic. The universe of the research consists of the managers working in the hotels in the Cappadocia region and the customers staying in the hotels. Due to this epidemic that spread rapidly around the world, many sectors have been damaged. It is important to examine the attitudes of consumers in the tourism sector, which is one of these sectors, and the measures taken by hotel managers. In addition, the effects of the measures taken by the governments of the countries on the consumers and after the rapid increase in the number of cases, the applications in tourism are also significantly affected by this change. The "Safe Tourism Certificate" was created as a result of the work carried out by the Ministry of Culture and Tourism with the Ministry of Health in order to protect consumers from the epidemic and to give confidence to consumers. The effect of businesses with this certification on consumers has been the starting point of the research. In order for tourism businesses to satisfy their customers and maintain their competitive advantage over their competitors, they need to focus on methods that will increase the job satisfaction and motivation of their employees.Hygiene quality, which is one of the important factors that ensure customer satisfaction in the tourism sector, depends on the cleanliness of the room and hotel. The Safe Health Certificate will help customers feel safer and stay in a more hygienic environment in terms of providing better service to businesses. In this context, face-to-face interviews were conducted with the managers working in the hotels in the Cappadocia region or the hotel business owners and the customers staying at the hotel. Within the scope of the research, two separate interview forms were prepared for expert hotel managers or hotel business owners and consumers staying at the hotel. In this context, interviews were conducted with 30 participants, 15 of them to hotel managers or hotel business owners and 15 of consumers staying in hotels, about the effect of the effect on consumer behavior in tourism during the pandemic period, and their opinions on the subject were obtained.As a result of the research, it has been observed that the safe tourism certificate has positive effects as the hotels adapt to the measures taken in the COVID-19 pandemic and the consumers continue their habits that come with the pandemic. The participants suggested that the problem areas in the application should be explored and the inspections should be done more frequently for the Safe Tourism Certificate. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Tüketici davranışı tr_TR
dc.subject İç turizm tr_TR
dc.subject Pandemi tr_TR
dc.subject Güvenli turizm sertifikası tr_TR
dc.subject Consumer behavior tr_TR
dc.subject Domestic tourism tr_TR
dc.subject Pandemic tr_TR
dc.subject Safe tourism certificate tr_TR
dc.title Covıd-19 pandemisi'nin turizm sektöründe tüketici davranışlarına etkisi: Kapadokya bölgesi örneği tr_TR
dc.title.alternative The effect of the Covid-19 pandemic on consumer behaviors in tourism sector: Cappadocia region example tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi/işletme fakültesi/işletme bölümü/pazarlama anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 35016 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster