Ortaokul öğrencilerinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.contributor.author Ok, Gökçe
dc.date.accessioned 2023-05-02T09:36:38Z
dc.date.available 2023-05-02T09:36:38Z
dc.date.issued 2020-11-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8169
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tekil tarama ve nedensel karşılaştırma modelleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu devlet ortaokulunun altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf düzeyinden öğrenim gören toplam 228 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak FeTeMM tutum ölçeği kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde, betimsel istatistiksel teknikler, bağımsız örneklemler t-testi ile tek yönlü varyans (ANOVA) analizi kullanılmıştır. Çalışma bulguları, ortaokul öğrencilerinin FeTeMM tutum düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğuna işaret etmektedir. Cinsiyet değişkenine göre, 21. yüzyıl becerileri arasında anlamlı bir farklılık varken matematik, fen, mühendislik ve teknoloji boyutlarında cinsiyete göre anlamlı bir farlılık bulunmamıştır. Diğer yandan ortaokul öğrencilerinin sınıf düzeyi ve yılsonu başarı puanı değişkenlerine göre FeTeMM tutumlarına ait tüm boyutlarda farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Anne eğitimi değişkeninde matematik ve fen boyutlarında, baba eğitimi değişkeninde ise matematik, fen ve 21. yüzyıl becerileri boyutlarında anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Aile gelir durumu değişkenine göre FeTeMM tutumlarında anlamlı bir farklılık yokken kardeş sayısından ise matematik boyutunda anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Sonuç olarak, çalışmadan elde edilen bulgular ışığında birtakım önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher 2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject FeTeMM eğitimi tr_TR
dc.subject FeTeMM tutum düzeyi tr_TR
dc.subject Ortaokul öğrencileri tr_TR
dc.title Ortaokul öğrencilerinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.identifier.startpage 251 tr_TR
dc.identifier.endpage 260 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster