Sosyal medya bağlamında destinasyon marka bilinirliğinin e-wom üzerindeki etkisinde destinasyon bilişsel imajı ve müşteri değerinin rolü: Kapadokya’da bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozpolat, Ceylan
dc.date.accessioned 2023-03-01T06:47:04Z
dc.date.available 2023-03-01T06:47:04Z
dc.date.issued 2023-02-27
dc.identifier.citation Bozpolat, C. (2023). Sosyal medya bağlamında destinasyon marka bilinirliğinin e-wom üzerindeki etkisinde destinasyon bilişsel imajı ve müşteri değerinin rolü: Kapadokya’da bir araştırma . Gazi İktisat ve İşletme Dergisi , 9 (1) , 1-19 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gjeb/issue/75965/1082126 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8082
dc.description.abstract Artan internet kullanımı ve buna bağlı olarak popülerleşen sosyal medya kullanıcılığı, destinasyonun markalaşmasına katkı sağlamak isteyen paydaşlara fırsatlar sunmaktadır. Sosyal medya, destinasyon bilinirliği, imajı ve bunlarla doğru orantılı bir şekilde gelişen müşteri değeri ile ewom üzerinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışma destinasyon marka bilinirliğinde destinasyonun sosyal medya içeriklerinde paylaşılmasının etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Kapadokya özelinde yapılan çalışmada aynı zamanda destinasyon marka bilinirliği, bilişsel imaj ve müşteri değerinin, sosyal medya platformlarında destinasyon için ewom’da bulunma niyeti üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Araştırma verileri bölgeyi en az bir kez ziyaret eden yerli turistlere online anket yapılarak toplanmıştır. Araştırma hipotezleri Yapısal Eşitlik Modellemesi yapılarak sınanmıştır. Araştırma sonuçları, destinasyon marka bilinirliği üzerinde, sosyal medya içeriklerinde yer almanın pozitif yönde anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermiştir. Destinasyonun bilişsel imajı ile müşteri değerinin, marka bilinirliğinden pozitif yönde etkilendiği tespit edilmiştir. Yerli turistlerin Kapadokya ile ilgili sosyal medya üzerinden wom'da bulunma niyetlerinde destinasyonun bilişsel imajı ile müşteri değerinin anlamlı bir etkiye sahip olmadığı görülmüştür. Destinasyon pazarlamasının gelişmesine katkıda bulunan araştırma bulguları aynı zamanda sektörel aktörlere de yol göstermektedir tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Aydın Karapınar tr_TR
dc.relation.isversionof 10.30855/gjeb.2023.9.1.001 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/restrictedAccess tr_TR
dc.subject Destinasyon marka bilinirliği tr_TR
dc.subject Bilişsel imaj tr_TR
dc.subject Müşteri değeri tr_TR
dc.subject e-wom tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.title Sosyal medya bağlamında destinasyon marka bilinirliğinin e-wom üzerindeki etkisinde destinasyon bilişsel imajı ve müşteri değerinin rolü: Kapadokya’da bir araştırma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Gazi İktisat ve İşletme Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/finans ve bankacılık bölümü/finans ve bankacılık anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 38450 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 19 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster