Hindistan eğitim sistemi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Coşkun, Başak
dc.date.accessioned 2023-02-08T06:47:31Z
dc.date.available 2023-02-08T06:47:31Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Coşkun, B. (2022). Hindistan eğitim sistemi . Alanyazın , 3 (1), 85-102. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/alanyazin/issue/62233/1107513 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/alanyazin/issue/62233/1107513
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8028
dc.description.abstract Dünya’daki en büyük ülkelerden biri olan Hindistan’ın eğitim sisteminin temel politikalarından biri herkese eşit eğitim imkânı ve azınlıkların kendi kültürlerine göre bir eğitimden yararlanma hakkı sunmaktır. Hindistan’ın geniş coğrafyası eğitim yönetimi yarı-federal bir yapılanma yönünde etkilemiştir. Okul eğitimi ilk sekiz yılı zorunlu olmak üzere 5+3+2+2 şeklinde yapılandırılmıştır. İlköğretimde okullaşma oranı %90’ın altındadır, bu oran ortaöğretim kademesinde %66’dır. Hindistan en büyük yükseköğretim hacmine sahip ülkelerden biridir ve büyük oranda devlet tarafından finanse edilen kurumlarda sunulmaktadır. Hindistan’da eğitim programları çekirdek bir program üzerine farklı bölgelerdeki ihtiyaçlara göre derslerin belirlenip eklendiği esnek bir programdır. Gerek öğretmen gerekse yönetici atama biçimleri ve hakları eyaletler ve bölgelere göre değişmektedir. Eğitim okul düzeyinde ve ulusal düzeyde çok çeşitli sınavlarla değerlendirilmektedir. Eğitimin finansmanı merkez hükümet ve eyalet hükümetlerinin katılımıyla sağlanmaktayken, eğitim düzeyine göre harcama oranları değişmektedir. Gelişmişlik düzeyi olarak sıralamaların altında olsa da özellikle yükseköğretim kapasitesiyle eğitim Hindistan için büyük bir güçtür. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.22596/ cresjournal.0301.85.102 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Hindistan tr_TR
dc.subject Politika tr_TR
dc.subject Süreç tr_TR
dc.subject Yapı tr_TR
dc.title Hindistan eğitim sistemi tr_TR
dc.title.alternative Education system in India tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Alanyazın tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Rektörlük tr_TR
dc.contributor.authorID 338970 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 85 tr_TR
dc.identifier.endpage 102 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster