Öğretmen adaylarının girişimcilik konu alan bilgileri ve teknopark algılarındaki değişim: Teknopark ziyareti

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bayram, Kadriye
dc.contributor.author Çelik, Harun
dc.date.accessioned 2022-12-06T13:43:43Z
dc.date.available 2022-12-06T13:43:43Z
dc.date.issued 2022-12-06
dc.identifier.citation Bayram, K., & Çelik, H. (2022). Öğretmen adaylarının girişimcilik konu alan bilgileri ve teknopark algılarındaki değişim: Teknopark ziyareti. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 697-732. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7804
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, Teknopark ziyareti ile öğretmen adaylarının, girişimciliğe yönelik konu alan bilgilerinin ve Teknopark algılarının değişimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve deneyimlerinin betimlenmesidir. Araştırma, fenomenoloji yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmaya, Eğitim Fakültesi’nde Ekonomi ve Girişimcilik dersine kayıtlı, farklı lisans programları ile sınıf düzeylerinde öğrenim gören 29 öğretmen adayı katılmıştır. Ziyaret kapsamında, “Teknopark’ın tanıtımı ile gözlemi, girişimci firma faaliyetlerinin gözlemi, firmaların tasarım ürünlerinin deneyimlenmesi, girişimcilerin tecrübe paylaşımı, günlük yaşamdan farklı sektörlere ait sorunların tespiti, iş fikri önerilerinin sunumu ve değerlendirilmesi” vb. etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formları, kontrol listesi ve kelime ilişkilendirme testi ile elde edilen nitel veriler, sürekli karşılaştırmalı metodla analiz edilmiştir. Veri analizinin geçerlik-güvenilirliği, uzman görüşleri ve doğrudan alıntı örnekleri ile sağlanmıştır. Analizler neticesinde, Teknopark ziyaretinin öğretmen adaylarının girişimciliğe yönelik konu alan bilgilerinin ve Teknopark algılarının gelişimine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Toplumsal değer ve pedagojik katkı dikkate alındığında, eğitim ve sosyal girişimciliğin aktif olduğu firmalara ziyaretler yapılarak, sahada daha fazla uygulamaların gerçekleştirilmesi önerilebilir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of the research is to determine the views and experiences of pre-service teachers on the change in their entrepreneurship content knowledge and Technopark perceptions after a Technopark visit. The study was carried out using the phenomenology method. Twenty-nine pre-service teachers enrolled in different undergraduate programs and grade levels of the Economy and Entrepreneurship course in the Education Faculty participated in the research. Within the scope of the visit, activities were carried out such as the presentation and observation of the Technopark, the observation of entrepreneurial companies’ activities, the use of products designed by companies, experience sharing of entrepreneurs, the identification of problems in different sectors in daily life, and the presentation and evaluation of business idea suggestions. The qualitative data obtained from semi-structured interview forms, a checklist and a word association test were analyzed using the continuous comparative method. The validity and reliability of the data analysis were ensured by expert-opinions and direct quotation examples. It was concluded that the Technopark visit contributed to the development of pre-service teachers' entrepreneurship content knowledge and Technopark perceptions. Considering the social value and pedagogical contribution, visits to firms can be made where educational and social entrepreneurship is active and more applications can be carried out in the field. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.33711/yyuefd.1104815 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Girişimcilik tr_TR
dc.subject Teknopark tr_TR
dc.subject Okul dışı öğrenme ortamı tr_TR
dc.subject Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject Fenomenoloji tr_TR
dc.subject Entrepreneurship tr_TR
dc.subject Technopark tr_TR
dc.subject Out-of-school learning environment tr_TR
dc.subject Pre-service teachers tr_TR
dc.subject Phenomenology tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının girişimcilik konu alan bilgileri ve teknopark algılarındaki değişim: Teknopark ziyareti tr_TR
dc.title.alternative The change of pre-service teachers' entrepreneurship content knowledge and technopark perceptions: A Technopark visit tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/fen bilgisi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 36915 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-5366-0833 tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 697 tr_TR
dc.identifier.endpage 732 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster