Destinasyon yiyecek imajı, destinasyon algısını olumlu hale getirmek için oldukça etkili olduğu düşünülmektedir. Algılanan değer, deneyimler sonucunda oluşan ve davranışların şekillenmesinde rol oynayabilmektedir. Hatırlanabilir deneyimler ise deneyim anı ve sonrası için önemli görülmektedir. Bu nedenle destinasyona yönelik memnuniyet oluşturmada ifade edilen bu hususlar önemli görülmektedir. Hazırlanan bu çalışmanın amacı destinasyon yiyecek imajı, algılanan değer, hatırlanır turizm deneyimi,
hatırlanır yemek deneyimi ve memnuniyet arasındaki ilişkiler belirlemektedir. Belirlenen amaç doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak Hatay ilini ziyaret etmiş ve yeme içme deneyimi yaşamış kişilere anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre destinasyon yiyecek imajının, algılanan değer, hatırlanabilir yemek deneyimi ve hatırlanabilir turizm deneyimi üzerinde anlamlı etkisinin bulunduğu, algılanan
değerin hatırlanabilir yemek deneyimi ve hatırlanabilir turizm deneyimi üzerinde anlamlı etkisinin bulunduğu, hatırlanabilir yemek deneyiminin hatırlanabilir turizm deneyimi üzerinde anlamlı etkisinin bulunduğu ve son olarak da hatırlanabilir yemek ve turizm
deneyimlerinin müşteri memnuniyeti üzerinde pozitif ve anlamlı etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular çalışma boyutlarının birbiriyle pozitif yönlü ilişkilerin olduğu sonucunu ortaya çıkarmıştır.
Destination food image is thought to be very effective in making destination perception positive. Perceived value can play a role in
shaping behaviors that are formed as a result of experiences. Memorable experiences, on the other hand, are considered important
for the moment of experience and after. For this reason, these points are considered important in creating satisfaction for the
destination. The aim of this study is to determine the relationships between destination food image, perceived value, memorable
tourism experience, memorable dining experience and satisfaction. In line with the determined purpose, a questionnaire was
applied to people who visited the province of Hatay and had eating and drinking experience by using quantitative research methods.
The data obtained from the questionnaires were analyzed using the statistics program. According to the results of the analysis, the
destination food image has a significant effect on the perceived value, the memorable food experience and the memorable tourism
experience, the perceived value has a significant effect on the memorable dining experience and the memorable tourism experience,
and the memorable food experience has a significant effect on the memorable tourism experience. It has been determined that
memorable dining and tourism experiences have positive and significant effects on customer satisfaction. The findings revealed that
the study dimensions have positive relations with each other.