dc.contributor.author |
Soylu, Zeynep |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-23T06:48:01Z |
|
dc.date.available |
2022-06-23T06:48:01Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-15 |
|
dc.identifier.issn |
978-625-7367-20-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/7313 |
|
dc.description.abstract |
Eğitim, insanların varoluşuyla başlayan bir olgudur. İnsan, var olmasıyla birlikte her dönemde eğitime
gereksinim duymuştur. Toplumsal hayatın ve bilinçli bir birey oluşun ahlaklı olmaktan sonraki
önemli gereklerinden biridir. İlk olarak ailede başlayan ve sosyal hayatın birçok aşamasında yer alan
eğitim günümüzde resmi olarak kademelendirilmiş şekilde kamu ve özel eğitim kurumlarında sunulan
bir hizmet olarak ifade edilebilir. Günümüzde eğitimin gelişimiyle paralel olarak gelişim gösteren teknolojik
çalışmalarda eğitim faaliyetlerinin yöntemlerinde gözle görülür farklılıklar ortaya çıkarmıştır.
Geçmişte tepegöz ile başlatan teknoloji destekli eğitim faaliyetleri günümüze doğru yaklaşırken bilgisayarların
ortaya çıkışı, bilgi depolama araçlarının çeşitliliği, eğitim verme yöntemlerinin yüz yüze olmaktan
çıkıp teknolojik ve dijital imkânlara beraber alternatif olarak uzaktan eğitim formatında da gerçekleştirilebiliyor
olması eğitici ve öğrenci açısından imkân çeşitliliği ve kolaylıkları beraberinde getirmiştir.
Günümüzde kullanılan yalnızca bilgisayarlar değil ayrıca projeksiyon gibi görsel eğitimi sınıf
ortamında dahi destekleyen dijital imkanlar eğitim faaliyetlerinin desteklenmesinde kayda değer gelişmelerdir.
Gerek eğitim gerek ise eğitim sonu sınav faaliyetlerinde sağladığı kolaylıklar eğitici için
önemli avantajlar ortaya çıkarmaktadır Ayrıca yalnızca teknolojik araç-gereçlerin dışında dijitalleşmenin
getirileri olan sanal gerçeklik ve simülatörler gibi diğer destekleyici uygulamaları da belirtmek gerekmektedir.
Farklı birçok eğitim branşlarında da yine değişen dijital araçlarla eğitim faaliyetleri desteklenmektedir.
Bu çalışma literatür araştırması şeklinde gerçekleştirilecek olup; geçmişten günümüze
dijital hayatın eğitimi hangi teknolojik araçlarla desteklediği tarihsel gelişimiyle birlikte incelenecek
olup dijitalleşmenin getirileri bu araçlar ve olanaklarla beraber ortaya konulacaktır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
11. uluslararası sosyal beşeri ve eğitim bilimleri kongresi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Dijitalleşme |
tr_TR |
dc.subject |
Teknoloji |
tr_TR |
dc.subject |
Araç |
tr_TR |
dc.title |
Eğitimde dijitalleşme araçları |
tr_TR |
dc.type |
presentation |
tr_TR |
dc.relation.journal |
11. uluslararası sosyal beşeri ve eğitim bilimleri kongresi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu/tıbbi hizmetler ve teknikler bölümü/tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik pr. |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-0110-8737 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
103751 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları: 39/2021 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları: 39/2021 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
611 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
612 |
tr_TR |