dc.contributor.author |
Gülhan, Sözbilen |
|
dc.contributor.author |
Taner, Erdoğan |
|
dc.contributor.author |
Kayhan, Karakaya |
|
dc.contributor.author |
Durmuş Ali, Aydemir |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-21T10:59:13Z |
|
dc.date.available |
2022-06-21T10:59:13Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-07 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/7265 |
|
dc.description.abstract |
Yiyecek-içecek hizmetlerinden duyulan memnuniyet destinasyonların tercih edilirliğini etkilemektedir. Son yıllarda yeni, farklı ve yöresel yiyecek-içecek deneyimlemek için seyahat eden kişi sayısının hızla arttığı bilinmektedir. Yiyecek-içecek deneyimlemek için seyahat eden kişiler kadar farklı amaçlarla seyahat etseler bile tatilleri içerisinde bu deneyimi de yaşamak isteyen insan sayısı da bir o kadar fazladır. Bu nedenle yöresel yiyecek-içeceklerin bir destinasyondan duyulan toplam memnuniyetin içerisinde önemli bir yere sahip olduğu düşünülmektedir. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada, Kapadokya’yı ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin yöresel yiyecek-içecek sunan restaurantlardan memnuniyetlerine yönelik tespitlerde bulunmak amaçlanmıştır. Bu nedenle daha önce yapılmış çalışmalarda kullanılan ölçeklere dayanılarak bir soru formu oluşturulmuş ve 485 adet analize uygun soru formuna ulaşılmıştır. Normal dağılım gösteren veriler için uygun görülen T-testi ve One-Way ANOVA’dan yararlanılmıştır. Faktör analizi ile beş boyuta ulaşılmış ve ayrıca tüketici tatmin düzeyine ilişkin olarak sorulan ifadelerin aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri de hesaplanmıştır. Bulgulara göre ziyaretçilerin cinsiyetleri memnuniyet algısı üzerinde herhangi bir fark yaratmamaktadır. Ancak yaş ve milliyete bağlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Cappadocia |
tr_TR |
dc.subject |
Local food and beverage |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer satisfaction |
tr_TR |
dc.title |
Yöresel restoran ve yiyecekler açısından tüketicilerin memnuniyet düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Kapadokya örneği |
tr_TR |
dc.type |
presentation |
tr_TR |
dc.relation.journal |
UGTAK 2021 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz turizm meslek yüksekokulu/seyahat-turizm ve eğlence hizmetleri bölümü/kültürel miras ve turizm pr. |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
205626 |
tr_TR |