Fen bilimleri ve matematik öğretmeni adaylarının stem alanlarına ve kariyerlerine yönelik semantik (anlamsal) algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sungur Gül, Kibar
dc.contributor.author Ateş, Hüseyin
dc.date.accessioned 2022-06-16T13:22:59Z
dc.date.available 2022-06-16T13:22:59Z
dc.date.issued 2021-12-01
dc.identifier.citation K. GÜL and H. ATEŞ, “FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ STEM ALANLARINA VE KARİYERLERİNE YÖNELİK SEMANTİK ANLAMSAL ALGILARI,” Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, vol. 11, no. 4, pp. 2035–2047, Dec. 2021. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/nevsosbilen/issue/67629/998581
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7053
dc.description.abstract Bu araştırmada fen bilimleri ve matematik öğretmeni adaylarının STEM alanlarına ve kariyerlerine yönelik semantik algılarının belirlenmesi ve bu semantik algıların bölüm, cinsiyet, sınıf seviyesi, gelir düzeyi, öğretim programı bilgisi, STEM ders alma durumu değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 197 (167 kadın, 30 erkek) fen bilimleri ve matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Kesitsel tarama desenine göre yürütülen araştırmada, STEM Semantik Farklılık Ölçeği ile elde edilen verilerin analizinde betimsel ve iki yönlü MANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, fen bilimleri ve matematik öğretmen adaylarının STEM alanlarına ve kariyerlerine yönelik semantik algılarının genel olarak olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca demografik değişkenler olarak belirlenen cinsiyet, bölüm, sınıf seviyesi, aile aylık geliri, STEM eğitiminin öğretim programındaki yerini bilme durumu ve STEM Ders Alma durumunun, fen bilimleri ve matematik eğitimi öğretmen adaylarının STEM alanlarına ve kariyerlerine yönelik semantik algıları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahip olmadığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular ve araştırmanın sınırlılıkları doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject STEM eğitimi tr_TR
dc.subject STEM semantik algılar tr_TR
dc.subject Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject Fen bilimleri öğretmen adayı tr_TR
dc.subject Matematik öğretmen adayı tr_TR
dc.title Fen bilimleri ve matematik öğretmeni adaylarının stem alanlarına ve kariyerlerine yönelik semantik (anlamsal) algıları tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/fen bilgisi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 112579 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 2035 tr_TR
dc.identifier.endpage 2047 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster