Üniversite gençliğinde internet bağımlılığı ve derslerde siber aylaklık davranışları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazgan, Çağdaş Ümit
dc.contributor.author Yıldırım, Ahmet Faruk
dc.date.accessioned 2022-06-16T10:04:42Z
dc.date.available 2022-06-16T10:04:42Z
dc.date.issued 2020-12
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/genclikarastirmalari/issue/59468/726569
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7041
dc.description.abstract Günümüzde işyerleri, çalışma süreleri, mabetler, merasim alanları, sohbet süreçleri gibi belli davranışları gerekli kılan zamanlar ve mekânlar artık internete yönelme davranışının önünde bir engel olarak görülmemektedir. Özellikle genç bireylerde mekâna ve zamana meydan okurcasına, yeni iletişim teknolojilerinin inşa ettiği alana katılma eğilimi gittikçe güçlenmektedir. Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin ders süreci ve sınıf ortamının yükümlülüklerinden uzaklaşarak siber uzama katılma davranışlarını temsil eden ‘derste siber aylaklık davranışlarını’ incelemektedir. Araştırmanın amacı, siber aylaklık davranışları ile ilişki olabilecek değişkenlerin ve internet bağımlılığının derste siber aylaklığı ne düzeyde etkilediğini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenimine devam eden ve orantılı tabakalı örneklem tekniğiyle seçilen 438 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak veri toplama sürecinde kişisel bilgi formu, siber aylaklık ölçeği ve internet bağımlılığı ölçeği kullanılmıştır. Erkek öğrencilerin internete bağımlılık ve derste siber aylaklık puan ortalamalarının kadın öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Siber aylaklık ile sosyal medya hesap sayıları, günlük internet kullanım süreleri, TV izleme süreleri arasında pozitif yönde, zayıf düzeyde bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Derste siber aylaklık davranışlarını yordayan faktörler arasında internet bağımlılığının güçlü bir kestirici olduğu tespit edilmiştir. Tek başına internet bağımlılığı değişkeni, derste siber aylaklığın toplam varyansının %35’ini açıklamaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Gençlik ve Spor Bakanlığı tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Üniversite gençliği tr_TR
dc.subject Siber aylaklık tr_TR
dc.subject İnternet bağımlılığı tr_TR
dc.subject Derste siber aylaklık tr_TR
dc.subject Sosyoloji tr_TR
dc.title Üniversite gençliğinde internet bağımlılığı ve derslerde siber aylaklık davranışları tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Gençlik Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/fen-edebiyat fakültesi/sosyoloji bölümü/genel sosyoloji ve metodoloji anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 60044 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue Özel Sayı (Dijital dünyada Gençlik) tr_TR
dc.identifier.startpage 5 tr_TR
dc.identifier.endpage 29 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster