dc.contributor.author |
Kaya, Deniz |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-16T08:34:59Z |
|
dc.date.available |
2022-06-16T08:34:59Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-15 |
|
dc.identifier.citation |
Kaya, D. (2018). Yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemleri çözme becerilerinin incelenmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(39), 159-181 . |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1301-5265 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/7028 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemleri çözme becerilerini incelemek amaçlanmıştır. Tarama modelinin benimsendiği betimsel çalışma, 2016-2017
eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde yedinci sınıf düzeyinde rastgele seçilen toplam
150 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilerin cebirsel sözel problem becerilerini ortaya çıkarmak için günlük yaşam durumlarına yönelik 10 adet açık uçlu problem veri toplama
aracı olarak kullanılmıştır. Veriler içerik analizi göre değerlendirilmiştir. Değerlendirmede
Marzano’nun (2000) geliştirmiş olduğu aşamalı puan ölçeği kullanılmıştır. Çalışmadan elde
edilen sonuçlara göre, yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemler için sonucun
doğruluğuna ve çözüm yoluna karar verme, çözüme ilişkin mantıklı tartışmalar yapma,
sözel problemi çözme, genelleme yapma ile uygun muhakemeyi belirleme ve kullanma boyutlarındaki beceri düzeylerinin arzu edilen seviyede olmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, farklı sayıda cebirsel problem çeşitleri ile sorgulamanın ön planda tutulduğu öğretim
programına yer verilmesi öneri olarak sunulmuştur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Balıkesir Üniversitesi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.31795/baunsobed.437730 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Beceri |
tr_TR |
dc.subject |
Cebirsel sözel problemler |
tr_TR |
dc.subject |
Yedinci sınıf |
tr_TR |
dc.title |
Yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemleri çözme becerilerinin incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Examination of seventh grade students’ ability to solve algebraic verbal problems |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
262266 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
21 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
39 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
159 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
181 |
tr_TR |