Yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemleri çözme becerilerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.date.accessioned 2022-06-16T08:34:59Z
dc.date.available 2022-06-16T08:34:59Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.citation Kaya, D. (2018). Yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemleri çözme becerilerinin incelenmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(39), 159-181 . tr_TR
dc.identifier.issn 1301-5265
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7028
dc.description.abstract Bu çalışmada yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemleri çözme becerilerini incelemek amaçlanmıştır. Tarama modelinin benimsendiği betimsel çalışma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde yedinci sınıf düzeyinde rastgele seçilen toplam 150 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilerin cebirsel sözel problem becerilerini ortaya çıkarmak için günlük yaşam durumlarına yönelik 10 adet açık uçlu problem veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler içerik analizi göre değerlendirilmiştir. Değerlendirmede Marzano’nun (2000) geliştirmiş olduğu aşamalı puan ölçeği kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemler için sonucun doğruluğuna ve çözüm yoluna karar verme, çözüme ilişkin mantıklı tartışmalar yapma, sözel problemi çözme, genelleme yapma ile uygun muhakemeyi belirleme ve kullanma boyutlarındaki beceri düzeylerinin arzu edilen seviyede olmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, farklı sayıda cebirsel problem çeşitleri ile sorgulamanın ön planda tutulduğu öğretim programına yer verilmesi öneri olarak sunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Balıkesir Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.31795/baunsobed.437730 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Beceri tr_TR
dc.subject Cebirsel sözel problemler tr_TR
dc.subject Yedinci sınıf tr_TR
dc.title Yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemleri çözme becerilerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examination of seventh grade students’ ability to solve algebraic verbal problems tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.identifier.volume 21 tr_TR
dc.identifier.issue 39 tr_TR
dc.identifier.startpage 159 tr_TR
dc.identifier.endpage 181 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster