Bu çalışmanın amacı, matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin
ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisini incelemektir. Yarı deneysel desenin
benimsendiği çalışmaya, 18’i deney ve 18’i kontrol grubunda olmak üzere toplam 36
sekizinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Derse Katılım Envanteri
kullanılmıştır. Deneysel çalışma pilot uygulama dışında 6 hafta süreyle
gerçekleştirilmiştir. Okulistik öğrenme platformundan temin edilen ders
kazanımlarına uygun videolar Edpuzzle platformuna yüklenerek etkileşimli hale
getirilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel istatistiksel tekniklerin yanı sıra normallik
analizleri, bağımsız örneklemler t-Testi, Mann-Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar
testi kullanılmıştır. Uygulama sonucunda deney grubunun duyuşsal, davranışsal
(uyma/itaat-sınıf katılımı), bilişsel katılım ile derse katılmama puanları kontrol
grubundan anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur. Deney grubunun derse katılım
envanterinin tüm alt boyutlarına ait ön-test ile son-test puanları arasında anlamlı
bir fark varken kontrol grubunun davranışsal (uyma/itaat) boyutu dışında anlamlı
bir farka rastlanılmamıştır. Sonuç olarak, ters yüz öğrenme modelinin matematik
öğretiminde kullanılmasının derse katılıma olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir.
Modelin farklı öğretim kademelerinde de etkinliğinin araştırılması öneri olarak
sunulmuştur
The aim of this study is to investigate the effect of the flipped learning
model on middle school students' classroom engagement in teaching mathematics.
A total of 36 eighth grade students, 18 in control group and 18 in experimental
group, participated in the study, in which the quasi-experimental design was used.
Classroom Engagement Inventory was used as a data collection tool. An
experimental study was carried out for 6 weeks except for pilot application. The
videos which are suitable for the lesson acquisition obtained from the Okulistik
learning platform have been uploaded to the Edpuzzle platform and made
interactive. In the analysis of the data, a descriptive statistical technique as well as
normality analyzes, independent samples t-Test, Mann-Whitney U and Wilcoxon
Signed Rank tests were performed. As a result of the application, the experimental
group was significantly higher than the control group in terms of effective,
behavioral (compliance/effortful classroom participation), cognitive engagement,
and disengagement. There was a significant difference between pre-test and posttest scores of all sub-dimensions of the classroom engagement inventory of the
experimental group but no significant difference except behavioral (compliance)
dimension of the control group. As a result, it was determined that the use of the
flipped learning model in mathematics teaching had positive effects on classroom
engagement. It has been suggested that the model should be investigated in
different teaching stages