dc.contributor.author |
Arslanergül, Burcu Duygu |
|
dc.contributor.author |
Perçin, Nilüfer Şahin |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-10T12:13:48Z |
|
dc.date.available |
2020-11-10T12:13:48Z |
|
dc.date.issued |
2019-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/691 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, Kapadokya bölgesindeki 5 yıldızlı otellerin kurumsal itibar yönetimini ve bu yönetime bağlı olarak örgütsel bağlılık ile işten ayrılma niyeti üzerine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için toplanan veriler anket tekniği yardımı ile analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlerden 304 kişi araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada nicel veri toplama yöntemlerinden anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu analizlerde, değişkenler arasındaki ilişkileri, değişkenler arasındaki farklılıkları ve değişkenlerin birbirleri üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik analiz teknikleri kullanılarak araştırma sorularına cevap aranmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda kurumsal itibar yönetiminin örgütsel bağlılık üzerinde pozitif etkisi, işten ayrılma niyeti üzerinde etkisinin bulunmadığı tespit edilmiştir. Örgütsel bağlılık aracı değişken olarak kullanıldığında kurumsal itibar yönetiminin örgütsel bağlılığa pozitif etkisi, örgütsel bağlılığın işten ayrılma niyeti üzerinde negatif etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Kurumsal itibar yönetimi, örgütsel bağlılık, iĢten ayrılma niyeti |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The main aim of this research that corporate reputation management is to demonstrate the effect on organizational commitment and intention to leave 5-star hotels in Cappadocia. The collected data were analyzed with the help of survey technique to achieve this purpose. Within the scope of the research, working in 5-star hotel management (304 people) were included. In the research, the questionnaire technique, one of the quantitative data collection techniques, was used. The data obtained was analyzed using the program of analyze. In this analyses, the analyses techniques aimed at determining the correlations, the differences between variables and the effects of variables on one another were used. As a result of the research, it was determined that the corporate reputation management has a positive effect on the organizational commitment and no effect on the intention to leave. When the organizational commitment is used as a variable, corporate reputation management has a positive effect on organizational commitment and the organizational commitment has a negative effect on the intention to leave. Anahtar Sözcükler: corporate reputation management, organizational commitment,intention to leave |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Kurumsal itibar yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
Örgütsel bağlılık |
tr_TR |
dc.subject |
İçten ayrılma niyeti |
tr_TR |
dc.subject |
Corporate reputation management |
tr_TR |
dc.subject |
Organizational commitment |
tr_TR |
dc.subject |
Intention to leave |
tr_TR |
dc.title |
Kurumsal itibar yönetiminin örgütsel bağlılık ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi: Kapadokya örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Effect of corporate reputation management on organizational commitment and intention to leave: Cappadocia sample |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Turizm Fakültesi/Gastronomi Ve Mutfak Sanatları Bölümü/Gastronomi Ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
54525 |
tr_TR |