dc.contributor.author |
Erdoğan, Yakup |
|
dc.contributor.author |
Güneren, Ebru |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-13T06:28:30Z |
|
dc.date.available |
2022-06-13T06:28:30Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Erdoğan, Y. & Güneren Özdemir, E. (2021). SALES EFFECT OF DIGITAL MARKETING IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ACCOMMODATION ENTERPRISES IN CORE CAPPADOCIA . Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi , 1 (51) , 1-23 . DOI: 10.17498/kdeniz.944276 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/en/pub/kdeniz/issue/64945/944276 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6629 |
|
dc.description.abstract |
Gelişen teknoloji ile beraber mobil cihazların kullanımının artması ve buna bağlı olarak
insanların yaşam şekillerinin değişmesi, ürün veya hizmetin kullanım alışkanlıklarını da
değiştirmiştir. Bu sebeple birçok sektörde geleneksel pazarlama yöntemlerinden, dijital
pazarlamaya hızlı bir geçiş gözlenmektedir. Turizm işletmelerinde de bu geçiş
yaşanmaktadır. Geleneksel pazarlama, maliyeti nedeniyle dünyadaki küçük ve orta ölçekli
işletmeler (KOBİ'ler) için bir zorluk oluştururken, dijital pazarlama, küçük ve orta ölçekli
işletmelere, nispeten düşük maliyetleri nedeniyle tüketicilere sundukları ürün hakkında
farkındalık yaratmak için birçok platform sağlamaktadır. Bu bağlamda, e-posta, mobil
pazarlama, sosyal medya pazarlaması, arama motoru optimizasyonu, tıklama başına ödeme
ve çevrimiçi reklam faaliyetleri gibi dijital pazarlama araçları turizm sektöründe
kullanılmaya başlanmıştır. Çalışmanın konusunu, Çekirdek Kapadokya Bölgesi’ndeki turizm
KOBİ’lerinin, konaklama işletmeleri özelinde, dijital pazarlama araçlarının kullanımlarının
satışlar üzerindeki etkileri oluşturmaktadır. Kullanımların ve etkilerin belirlenmesi amacıyla
elde edilen veriler, Çekirdek Kapadokya Bölgesi’nde KOBİ tanımına giren 48 konaklama
işletmesindeki işletme sahibi ya da yöneticilere uygulanan anket sonucunda elde edilmiştir.
Toplanan veriler, SPSS 21 paket programı ile analizlere tabi tutulmuş olup; dijital pazarlama
araçlarının kullanım dereceleri ile satışlar üzerindeki etkileri arasında anlamlı bir ilişki
olduğu ve dijital pazarlama araçlarının kullanımı sonrası işletmelerin yıllık cirolarında
anlamlı bir değişim yaşanmadığı saptanmıştır. Dijital pazarlama araçlarının kullanımının,
pazarlama bölümü bulunma durumuna göre anlamlı bir şekilde farklılık göstermediği tespit
edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Along with the developing technology, the increase in the use of mobile devices and the
change in people's lifestyles have also changed the usage habits of the product or service. For
this reason, a rapid transition from traditional marketing methods to digital marketing is
observed in many sectors. This transition is also experienced in tourism enterprises. While
traditional marketing poses a challenge for small and medium businesses (SMEs) around the
world due to its cost, digital marketing provides many platforms for small and medium
businesses to raise awareness of the product they offer to consumers due to its relatively low
cost. In this context, digital marketing tools such as e-mail, mobile marketing, social media
marketing, search engine optimization, pay-per-click and online advertising activities have
started to be used in the tourism sector.The subject of the study is the effects on sales of the
use of digital marketing tools by tourism SMEs in the Core Cappadocia region. The data
obtained for the purpose of determining the uses and impacts were obtained as a result of the
questionnaire applied to the owners or managers in 48 accommodation enterprises, which
have been defined as SME in the Core Cappadocia region. The collected data were analysed
with SPSS 21 package program. It has been determined that there is a positive significant
relationship between the usage of digital marketing tools and their effects on sales, and there
is no significant change in the annual turnover of the enterprises after the use of digital
marketing tools. In addition, it has been determined that the use of digital marketing tools
does not differ significantly according to the availability of a marketing department. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.17498/kdeniz.944276 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Çekirdek Kapadokya |
tr_TR |
dc.subject |
Dijital pazarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Satış etkisi |
tr_TR |
dc.subject |
Core Cappadocia |
tr_TR |
dc.subject |
Digital marketing |
tr_TR |
dc.subject |
Sales effect |
tr_TR |
dc.title |
Sales effect of digital marketing in small and medium-sized accommodation enterprises in core Cappadocia |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Çekirdek Kapadokya küçük ve orta ölçekli konaklama işletmelerinde dijital pazarlamanın satış etkisi |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Karadeniz uluslararası bilimsel dergi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-2669-4402 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
37053 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
51 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
23 |
tr_TR |