Seyahat acentelerinde yenilik yönetimi: Kültürel deneyim üzerine bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Atsız, Ozan
dc.contributor.author Kızılırmak, İsmail
dc.date.accessioned 2022-05-11T08:42:53Z
dc.date.available 2022-05-11T08:42:53Z
dc.date.issued 2016-05-12
dc.identifier.citation ATSIZ, A. G. O., & KIZILIRMAK, İ. (2016). Seyahat Acentelerinde Yenilik Yönetimi: Kültürel Deneyim Üzerine Bir Uygulama. tr_TR
dc.identifier.uri https://personel.omu.edu.tr/docs/ders_dokumanlari/9404_80492_4501.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6515
dc.description.abstract Turizm endüstrisi içerisinde kurum/kuruluş ve birçok faaliyeti bulunduran bir sektördür. Küreselleşme ve teknolojinin beraberinde getirdiği değişimler, bu kurum/kuruluşları ve faaliyetleri büyük oranda etkilemiştir. Yaşanan değişim ve gelişimler, seyahat acentaların sunmuş olduğu ürünlerin yeniliğinin ve gelişiminin önemli olduğunu göstermektedir. Çünkü ürün gelişimi ve yeniliği, değişen küresel dünyamızda rekabette en önemli araç olarak görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, Sultanahmet bölgesinde bulunan ve kültür turizmine yönelik hizmet sunan A grubu seyahat acentelerinin yenlik yönetimine yaklaşımlarını belirlemektir. Çalışmanın amaçlarına ulaşabilmek için, araştırma kapsamında durum değerlendirmesi çalışmalarında güvenirliği sınanmış bulunan ve nitel araştırma yöntemlerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada, örneklem büyüklüğü tesadüfi örneklem yöntemlerinden rasgele örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Toplamda 13 seyahat acenta yetkilisi ve çalışanlarıyla görüşülmüştür. Ancak, 3 yetkilinin vermiş olduğu bilgilerin yetersiz olmasından dolayı çalışmaya dahil edilmemiştir. Toplanan veriler, nitel araştırma yöntemlerinden biri olaran içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. İncelenen dökümanlar sonucunda, kültürel deneyime yönelik ürün yeniliğine yönelik “ürünün içeriğine yönelik” ve “ürünün sunumuna yönelik yenilikler” olmak üzere iki ana tema ortaya çıkmıştır. Ürün içeriğine yönelik yenilikler, bölgede bulunan acentaların sayısının fazlalığı ve aynı ürünü sunması, acentaları bu faaliyete yönelttiği görülmektedir. Ürünün sunumuna yönelik yeniliklerde ise, ürünün sunumunda meydana gelen yenilikler ürünü daha çekici kılacağını ve üründe de birtakım yenilikler getireceği seyahat acentaları yöneticileri ve çalışanları tarafından belirtilmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher 15. Geleneksel Turizm Sempozyumu tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yenilik yönetimi tr_TR
dc.subject Ürün yeniliği tr_TR
dc.subject Seyahat acentası tr_TR
dc.subject İstanbul tr_TR
dc.title Seyahat acentelerinde yenilik yönetimi: Kültürel deneyim üzerine bir uygulama tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 15. Geleneksel Turizm Sempozyumu tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 226341 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 9 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster