dc.contributor.author |
Şimşek, Göksel |
|
dc.contributor.author |
Yıldırım, Ahmet Faruk |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-28T11:37:33Z |
|
dc.date.available |
2022-02-28T11:37:33Z |
|
dc.date.issued |
2021-06 |
|
dc.identifier.isbn |
978-605-70671-2-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6380 |
|
dc.description.abstract |
Konumlandırma terimi ile kez 1969 yılında Al Ries ve Jack Trout tarafından kullanıldıktan
sonra bir çok marka ve işletmenin pazarlama ve reklam stratejilerini oluşturmada etkili bir iş
stratejisi haline gelmiştir. 1970'ler ve 1980'li yıllarda ulusal ve uluslararası çapta, bir ürün,
marka veya kurum kimliği algısı yaratmak içim kullanılan konumlandırma yaklaşımı 2000'li
yıllara gelindiğinde özellikle internetin ve bağlı teknolojilerin hızla yayılması ile kitle
iletişimim ve pazarlama anlayışında meydana gelen hızlı değişimler sonucunda çok fazla
sorgulanmaya ve bir çok marka tarafından terk edilmeye başlanmıştır. Aynı ürün ve hizmetleri
üretenlerin sayısının hızla artması ve bir çok ürünün niteliklerinin bir birine yaklaşması da
şirketlerin tüketicileri ile farklı iletişim yöntemleri aramaya itmektedir. Tüketiciyi anlamak için
sürdürülen nicel araştırma yöntemlerinin sorgulanmaya başladığı aynı dönemde bir çok yeni
nitel ve nicel araştırma yöntemi kabul görmeye ve markaların pazarlama ve iletişim
stratejilerinin belirlemek için referans alınmaya başlanmıştır. Şirketler daha güçlü markalar
geliştirmeye, sürdürmeye ve pazarda rekabet avantajı sağlamak için marka değeri oluşturmaya
çalıştıkça, müşterilerin algılarını anlamak giderek daha önemli hale gelmektedir. İşte bu
bağlamda bu çalışma tüketiciler ile daha derin ilişkiler kurmak ve onların beklentilerini
anlamak için yeni dönemde bir çok markanın kullandığı Zaltman Metafor Çıkarma Tekniği!ni
(ZMET) konu almaktadır. ZMET , müşterilerin düşünce ve davranışlarını yönlendiren
metaforları, yapıları ve zihinsel modelleri ortaya çıkarmak için nitel yöntemlerin yanı sıra
pazarlama karması kararları ve iletişim stratejileri için veri sağlamak için nicel analizler
kullanan bir araştırmadır. ZMET marka ve ürünler ile ilişkili duyusal metaforları ortaya
çıkarmada ve anlamada faydalı olmaktadır. Gerard Zaltman küresel anlamda etkili
olabileceğini ileri sürdüğü 7 temel derin metafor keşfetmiştir Bu metaforlar, reklam stratejileri
geliştirme, ambalajın şeklini ve türünü belirleme ve dağıtım kanallarını seçme dahil olmak
üzere çeşitli pazarlama karması kararlarında potansiyel olarak faydalı olabilmektedir. Bu
çalışmada konu olan marka reklamlarında göstergebilimsel analiz ile konumlandırma
yaklaşımını terk etmiş markanın reklamlarında derin metaforların kullanımı incelenmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
After the term positioning was first used by Al Ries and Jack Trout in 1969, it has become an
effective business strategy in creating the marketing and advertising strategies of many brands and businesses. In the 1970s and 1980s, it was used nationally and internationally to create a
perception of a Product, brand or corporate identity. By the 2000s, the positioning approach has
begun to be questioned and abandoned by many brands as a result of rapid changes in mass
communication and marketing understanding, especially with the rapid spread of the internet
and connected technologies. The rapid increase in the number of those producing the same
products and services and the convergence of the qualities of many products push companies
to seek different communication methods with their consumers. In the same period when the
quantitative research methods used to understand the consumer began to be questioned, many
new qualitative and quantitative research methods began to be accepted and taken as a reference
to determine the marketing and communication strategies of brands. Understanding customers'
perceptions becomes increasingly important as companies seek to develop and maintain
stronger brands and build brand equity to gain a competitive advantage in the marketplace. In
this context, this study is about The Zaltman Metaphor Elicitation Technique (ZMET), which
is used by many brands in the new era, in order to establish deeper relationships with consumers
and understand their expectations. ZMET is a research that uses qualitative analysis to uncover
the metaphors, structures and mental models that drive customers' thinking and behavior and to
provide data for marketing mix decisions and communication strategies. It is useful in revealing
and understanding the sensory metaphors associated with ZMET brands and products. Gerard
Zaltman has discovered 7 key deep metaphors that he claims can have global impact. These
metaphors can potentially be useful in a variety of marketing mix decisions, including
developing advertising strategies, determining the shape and type of packaging, and choosing
distribution channels. In this study, the use of deep metaphors in the advertisements of the brand
that has abandoned the semiotic analysis and positioning approach in brand advertisements is
examined. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
An analysis on the use of zaltman's deep metaphors in advertisements process |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
ZMET (Zaltman metafor çıkarma tekniği) |
tr_TR |
dc.subject |
Konumlandırma |
tr_TR |
dc.subject |
Derin metaforlar |
tr_TR |
dc.subject |
Reklam |
tr_TR |
dc.subject |
Kalitatif araştırma |
tr_TR |
dc.subject |
ZMET (The zaltman metaphor elicitation technique) |
tr_TR |
dc.subject |
Positioning |
tr_TR |
dc.subject |
Deep metaphors |
tr_TR |
dc.subject |
Advertising |
tr_TR |
dc.subject |
Qualitative research |
tr_TR |
dc.title |
Zaltman derin metaforlarının reklamlarda kullanımı üzerine bir analiz |
tr_TR |
dc.title.alternative |
An Analysİs On The Use Of Zaltman's Deep Metaphors In Advertİsements Process |
tr_TR |
dc.type |
conferenceObject |
tr_TR |
dc.relation.journal |
5th INTERNATIONAL ‘COMMUNICATION IN NEW WORLD’ CONGRESS |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/fen-edebiyat fakültesi/sosyoloji bölümü/sosyometri anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
139358 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
276504 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
275 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
276 |
tr_TR |