dc.contributor.author |
Karakuş, Yusuf |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-17T14:02:17Z |
|
dc.date.available |
2022-01-17T14:02:17Z |
|
dc.date.issued |
2021-07-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6299 |
|
dc.description.abstract |
Özellikle Covid-19 pandemisi döneminde Turizm, seyahat ve ağırlama endüstrisinin önemi herzamankinden
daha fazla ortaya çıkmıştır. Bu nedenle bu alanlardaki problemlerin üstesinden gelinmesine yönelik bilimsel
bilgi birikimine oldukça ihtiyaç duyulmaktadır. Bu noktada, çok kriterli karar verme tekniklerinin gerekliliğine
ve üstünlüklerine yönelik bir farkındalığa ihtiyaç vardır. Bu çalışmanın temel amacı bu farkındalığın
oluşturulmasına yönelik bir adım atmaktır. Bu kapsamda öncelikle Turizm, seyahat ve ağırlama sektöründe
karar vermek neden zor olduğu sorusu üzerine durulmuştur. Ardından bu yöntemlerin neden gerek
olabileceği ve nasıl üstünlükleri olduğu sorularına yanıt aranmıştır. Ardından turizm, seyahat ve ağırlama
alanında çok kriterli karar verme tekniklerini kullanan çalışmalardan örnekler verilerek sonraki okumalar için
araştırma makaleleri önerilmiştir. Birbirinden farklı yöntemler kullanarak farklı yaklaşımlar benimseyen bu
çalışmaların incelenmesiyle çok kriterli karar verme tekniklerinin kabiliyetlerine yönelik bir farkındalığın
oluşması amaçlanmaktadır. Son olarak da bilimsel bilgi üretimine yönelik yeni (farklı) yaklaşımların
benimsenebilmesine yönelik eğitim kurumları için bazı öneriler sunulmuştur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Especially during the Covid-19 pandemic, the importance of the tourism, travel and hospitality industry has
become even more evident. For this reason, there is a great need for a scientific knowledge unit to overcome
the problems in these fields. At this point, an awareness of the necessity and advantages of multi-criteria
decision making techniques is needed. The main purpose of this study is to take a step towards creating this
awareness. In this context, first of all, the question of why it is difficult to make a decision in the tourism,
travel and hospitality sector is emphasized. Then, answers were sought to the questions of why these
methods might be necessary and how they were superior. Then, examples of studies using multi-criteria
decision making techniques in the field of tourism, travel and hospitality are given and some research articles
are suggested for further reading. By examining these studies, which adopt different approaches using
different methods, it is aimed to create an awareness of the capabilities of multi-criteria decision-making
techniques. Finally, some suggestions are presented for educational institutions to adopt new (different)
approaches to scientific knowledge production. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Turizm |
tr_TR |
dc.subject |
Ağırlama |
tr_TR |
dc.subject |
Seyahat |
tr_TR |
dc.subject |
Çok kriterli karar verme |
tr_TR |
dc.subject |
Tourism |
tr_TR |
dc.subject |
Hospitality |
tr_TR |
dc.subject |
Travel |
tr_TR |
dc.subject |
Multi-criteria decision making |
tr_TR |
dc.title |
Turizm, seyahat ve ağırlama alanlarında çok kriterli karar verme teknikleri kullanımı |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Using multi criteria decision making techniques in tourism, travel and hospitality |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Turizm Araştırmaları Enstitüsü Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi/Ardeşen meslek yüksekokulu/seyahat-turizm ve eğlence hizmetleri bölümü/turizm ve seyahat hizmetleri pr. |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
171841 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-4878-3134 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
33 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
46 |
tr_TR |