dc.contributor.author |
Kadim, Metin |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-11T12:44:32Z |
|
dc.date.available |
2022-01-11T12:44:32Z |
|
dc.date.issued |
2013-04-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6260 |
|
dc.description.abstract |
Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin oyun etkinliklerine ilişkin özyeterliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öğretmenlerin
oyun etkinliklerini planlama, uygulama, değerlendirme ve mesleki öz-yeterlikleri
hakkındaki görüşleri görev yapılan okul türüne (anaokulu-anasınıfı) göre
incelenmiştir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı
olarak “Kişisel Bilgi Formu” ile araştırmacı tarafından geliştirilen, dört alt boyuttan
oluşan, 34 maddelik “Okul Öncesi Dönemde Oyun Öğretimi Öz-Yeterlik Anketi”
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında
Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı merkez ilçede, anaokulları ile ilköğretim
okulu anasınıflarında görev yapmakta olan 60 okul öncesi öğretmeni
oluşturmaktadır. İstatistiksel olarak farklılığın bulunup bulunmadığını tespit etmek
için bağımsız t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi
öğretmenlerinin oyun etkinliklerine ilişkin öz-yeterlikleri hakkındaki görüşlerinin
bazılarında anaokulu ya da anasınıflarında görev yapmalarına göre farklılıkların
olduğu saptanmıştır (p<0.05). Bağımsız anaokulları ile ilköğretime bağlı anasınıfları
arasındaki bu farklılıkların ortadan kaldırılması için mevcut fiziksel şartların ve
olanakların eşitlenmesi ve öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerden yararlanmalarının
sağlanması önerilmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of the research is examining the preschool teachers’ self-efficacy
about game activities. In this direction, it was examined that the preschool teachers’
thoughts on planning, practicing, evaluating the game activities and professional
self-efficacy in respectto the kind of school the teachers work in (preschoolkindergarten). As a data collection tool "Personal Information Form" developed by the researcher, consisting of four subscales, 34-items "The Teaching Game Selfefficacy Survey in Prescool Period" is used. The study group includes 60 preschool
teachers work in primary school kindergartens and the other preschool in 2010-2011
academic year in the center district connected Bolu National Education of
Directorship. In order to determine whether there is difference as statistical
independent t-test was used. As a result, preschool teachers' in some views on game
activities of the self-efficacy according to serve kindergarten or preschool were
differences. Of these differences for the elimination, equalization existing physical
conditions and facilities, and the teachers in-service training is recommended. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Okul öncesi eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Oyun etkinlikleri |
tr_TR |
dc.subject |
Öz-yeterlik |
tr_TR |
dc.subject |
Preschool education |
tr_TR |
dc.subject |
Game activities |
tr_TR |
dc.subject |
Self-efficacy |
tr_TR |
dc.title |
Okul öncesi öğretmenlerinin oyun etkinliklerine ilişkin öz-yeterliklerinin görev yapılan okul türüne göre incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Examine the preschool teachers’ self- efficacy about the game activities according to the type of school |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Ondokuz Mayıs Üniversitesi/Vezirköprü meslek yüksekokulu/çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri bölümü/çocuk gelişimi pr. |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
25630 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
21 |
tr_TR |