Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin bilgisayar teknolojilerini kullanım düzeylerine ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Turan, Emine Zehra
dc.date.accessioned 2022-01-10T13:12:19Z
dc.date.available 2022-01-10T13:12:19Z
dc.date.issued 2012-11-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6244
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin öğrenme ve öğretme süreçlerinde bilgisayar teknolojilerinden yararlanma düzeylerini belirlemektir. Bu çalışma nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı tarama modelinde bir araştırmadır. Veriler Türkiye’nin çeşitli illerinde görev yapan 93 tane Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinden online anket yoluyla toplanmıştır. Araştırma evrenini Türkiye’de görev yapan DKAB öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini random (rastgele) olarak internet üzerinden ulaşılan 93 tane ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında görev yapan öğretmen oluşturmaktadır. Veriler kapalı ve açık uçlu soruların yer aldığı anket yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde nicel veri analiz tekniklerinden frekans ve yüzde hesapları yapılmış nitel analiz tekniklerinden ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları tablolar halinde gösterilerek sonuçlar değerlendirilmiş ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the level of teachers of religion towards the use of computer technologies during the learning- teaching process. This study is a combination of qualitative and quantitative research data used in the screening model. This research data was collected through 93 teachers of religion from an online survey website. The data was collected from 93 teachers of religion employing in various cities around Turkey via online survey monkey website. The population of this study is teachers of religion in Turkey. The sample of the study is randomly conducted by 93 teachers employing in primary and high schools. Data were collected through closed and open-ended questions. In the analyse of data quality data analysis techniques, frequency and percentage were used and in quantity data analysis techniques, descriptive were used. Results of the study were displayed by tables and results were evaluated, several suggestions were presented. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bilgisayar destekli eğitim tr_TR
dc.subject DKAB öğretmeni tr_TR
dc.subject Nitel araştırma tr_TR
dc.subject Computer-assisted education tr_TR
dc.subject Religious teacher tr_TR
dc.subject Qualitative research tr_TR
dc.title Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin bilgisayar teknolojilerini kullanım düzeylerine ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative The ideas of teachers of religion teaching about the levels of computer technologies usage tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/ilahiyat fakültesi/ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi eğitimi bölümü/ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 13363 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 23 tr_TR
dc.identifier.endpage 41 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster