dc.contributor.author |
Turan, Emine Zehra |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-10T13:12:19Z |
|
dc.date.available |
2022-01-10T13:12:19Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-21 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6244 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin
öğrenme ve öğretme süreçlerinde bilgisayar teknolojilerinden yararlanma
düzeylerini belirlemektir. Bu çalışma nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı
tarama modelinde bir araştırmadır. Veriler Türkiye’nin çeşitli illerinde görev yapan
93 tane Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinden online anket yoluyla
toplanmıştır. Araştırma evrenini Türkiye’de görev yapan DKAB öğretmenleri
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini random (rastgele) olarak internet
üzerinden ulaşılan 93 tane ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında görev yapan
öğretmen oluşturmaktadır. Veriler kapalı ve açık uçlu soruların yer aldığı anket
yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde nicel veri analiz tekniklerinden frekans ve
yüzde hesapları yapılmış nitel analiz tekniklerinden ise betimsel analiz tekniği
kullanılmıştır. Araştırma sonuçları tablolar halinde gösterilerek sonuçlar
değerlendirilmiş ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to determine the level of teachers of religion
towards the use of computer technologies during the learning- teaching process. This
study is a combination of qualitative and quantitative research data used in the
screening model. This research data was collected through 93 teachers of religion
from an online survey website. The data was collected from 93 teachers of religion
employing in various cities around Turkey via online survey monkey website. The
population of this study is teachers of religion in Turkey. The sample of the study is
randomly conducted by 93 teachers employing in primary and high schools. Data were collected through closed and open-ended questions. In the analyse of data
quality data analysis techniques, frequency and percentage were used and in quantity
data analysis techniques, descriptive were used. Results of the study were displayed
by tables and results were evaluated, several suggestions were presented. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgisayar destekli eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
DKAB öğretmeni |
tr_TR |
dc.subject |
Nitel araştırma |
tr_TR |
dc.subject |
Computer-assisted education |
tr_TR |
dc.subject |
Religious teacher |
tr_TR |
dc.subject |
Qualitative research |
tr_TR |
dc.title |
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin bilgisayar teknolojilerini kullanım düzeylerine ilişkin görüşleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The ideas of teachers of religion teaching about the levels of computer technologies usage |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/ilahiyat fakültesi/ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi eğitimi bölümü/ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
13363 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
23 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
41 |
tr_TR |