dc.contributor.author |
Altıkulaç Demirdağ, Refika |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-10T13:11:01Z |
|
dc.date.available |
2022-01-10T13:11:01Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-21 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6241 |
|
dc.description.abstract |
Musahipzade Celâl önemli oyun yazarlarımızdandır. Yazar, komedi
oyunlarında geleneksel Türk tiyatrosunun hem teknik hem de tip özelliklerinden
yararlanmıştır. Batı tiyatrosunun sahne özelliklerini geleneksel olanla ustaca
birleştirmiştir. Ortaoyunu meddah, gölge oyunu ve halk hikâyeciliği gibi halk
tiyatrosu geleneğine bağlı ögeleri oyunlarında kullanmış ve yazılı metni sanatçı
ustalığıyla bir anlamda meydandan sahneye taşımıştır.
Musahipzade, oyunlarında mekân olarak mahalleyi kullanır. Geleneksel
tiyatronun mahalle kültürüne yakın bir yaklaşımla oluşturduğu atmosferde hem
eğlendiricilik vardır hem de toplumsal eleştiri.
Bu çalışmada Musahipzade’nin komedi oyunlarından yola çıkarak geleneği
modernle birleştiren bütüncül tavrını ortaya koymaya çalışacağız. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Musahipzade Celâl is one of the most important play writers of Turkish
theatre. In his comedies, he uses both the techniques and the character types of
traditional Turkish theatre. He skillfully combines stage features of modern Western
theatre and traditional Turkish theatre. He uses elements related to traditional folk
theatre such as ortaoyunu, meddah, Turkish shadow play and folk narration. He,
through his mastery, also carries the written text to the arena.
Musahipzade uses neighborhood as the setting of his plays. In the
atmosphere he creates similar to the neighborhood culture in the traditional theater,
there is both entertainment and social criticism.
In this article, setting off from the playwright’s comedies, we will try to
show the integrated approach in his attitude that combines the traditional with the
modern. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Geleneksel Türk tiyatrosu |
tr_TR |
dc.subject |
Modern batı tiyatrosu |
tr_TR |
dc.subject |
Mahalle |
tr_TR |
dc.subject |
Toplumsal eleştiri |
tr_TR |
dc.subject |
Komedi |
tr_TR |
dc.subject |
Traditional Turkish theater |
tr_TR |
dc.subject |
Modern western theater |
tr_TR |
dc.subject |
Neighborhood |
tr_TR |
dc.subject |
Social criticism |
tr_TR |
dc.subject |
Comedy |
tr_TR |
dc.title |
Musahipzade Celâl’in oyunlarında moderne dönüşen gelenek |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Combining tradition with the modern in Musahipzade Celâl’s plays |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çukurova Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/Türkçe eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
111298 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
42 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
52 |
tr_TR |