dc.contributor.author |
Saylam, Ayşegül |
|
dc.contributor.author |
Öktem, Mustafa Kemal |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-03T12:54:55Z |
|
dc.date.available |
2022-01-03T12:54:55Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-16 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6226 |
|
dc.description.abstract |
Merkezi yönetimin kurumsal yapısının güçlendirilmesi, kamu hizmetlerinin
daha etkin, verimli ve etkili bir şekilde verilmesi amacıyla 2011 yılında yeni hizmet
bakanlıkları ihdas edilmiş, var olan bazı hizmet bakanlıklarının örgütlenmeleri
değiştirilmiş, devlet bakanlıkları lağvedilmiş, başbakanlığa bağlı/ilgili çoğu kurum
veya kuruluş hizmet bakanlıklarına bağlanmış, yeni bakanlıkların kurulmasıyla bu
kurum/kuruluşların teşkilat kanunları ortadan kalkmıştır. Merkezi yönetimde bakanlık
düzeyinde nizam getirilmeye ve bakanlıkların teşkilat yapılarında dikey anlamda
sadeleşme sağlanmaya çabalanmıştır Geleneksel yapıdan farklılaşmayı öngören,
kamu hizmetlerinin merkezi düzeyde hizmet bakanlıkları ve kurum uzmanları
aracılığı ile yürütülmesini amaçlayan yeni hizmet bakanlığı modeli oluşturulmaya
çalışılmıştır. Bu kapsamda, çalışmada 3046 sayılı kanunda öngörülen geleneksel
bakanlık yapılanması irdelenmiş, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde hizmet
bakanlığı modelindeki kırılma ve 2011 düzenlemeleriyle hizmet bakanlığı modeliyle
yeni yapı açıklanmış ve geleneksel yapılanmadan farklı yapıların olası etki ve
sonuçları tartışılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In 2011 new line ministries have been established in order to enhance the
institutional structure, to provide efficient and effective public services, while some
of the existing line ministries’ organizational structures have been changed and
ministries of states were abolished, most of the institutions that are related or
subordinated to the prime ministry were transferred to line ministries or their organic laws ceased as new line ministries are established. With these regulations, it was
attempted to unveil an order at ministerial level in central administration and to
simplify the institutional structures of the ministries in a vertical sense. With a
perspective which was proposing an organization that was highly differentiated from
the traditional structure, a new model was strived, which aimed the execution of public
services in central level via/through specialists at line ministries. In this study,
traditional ministerial structure has been explicated with the act 3046, the
fragmentation of ministerial model in providing public services with the regulations
implemented in 2011 regarding the line ministry model are explained, also the
possible retrospective reflections and effects of this institutional structure have been
explored/pointed out. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Geleneksel bakanlık yapılanması |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmet bakanlığı |
tr_TR |
dc.subject |
Kurumsal kuram |
tr_TR |
dc.subject |
Institutional theory |
tr_TR |
dc.subject |
Line ministry |
tr_TR |
dc.subject |
Traditional ministry structure |
tr_TR |
dc.title |
Türk kamu yönetiminde hizmet bakanlığı modeliyle yeniden yapılanma: Retrospektif bir yaklaşım mı? |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Reorganization in Turkish public administration with line ministry model: A retrospective approach? |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Hacettepe Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümü/hukuk bilimleri anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
143812 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
5 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
20 |
tr_TR |