dc.contributor.author |
Güçlü, Mustafa |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-29T09:38:45Z |
|
dc.date.available |
2021-12-29T09:38:45Z |
|
dc.date.issued |
2016-06-28 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6202 |
|
dc.description.abstract |
Yeni Okul Dergisi 1950 ve 1954 yılları arasında Pedagojik Yardımlaşma
Kooperatifi tarafından çıkarılmıştır. Yaklaşık dört yıl yayın hayatına devam eden
dergi toplam otuzdört sayı olarak yayımlanmıştır. H. Hüsnü Cırıtlı’nın yazı işleri
müdürlüğünü yaptığı dergide eğitimin farklı alanlarından yazı ve makalelere yer
verilmiştir. Bu araştırmanın amacı Yeni Okul Dergisi’nde yayımlanan yazı ve
makaleleri ele almış olduğu eğitim sorunları açısından genel bir değerlendirmesini
yapmaktır. Bu amaç çerçevesinde dergide yer verilen yazı ve makaleler amaca
uygun olarak incelenmiştir. Betimsel analiz yönteminin kullanıldığı araştırmada ele
alınan konular belli başlıklar altında verilmiştir. Araştırma sonunda dergide;
eğitimde program geliştirme, eğitimin psikolojik temelleri, eğitimin sosyal temelleri,
öğretmen yetiştirme, halk eğitimi, Türkçe öğretimi gibi konulara yer verildiği
görülmüştür |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Yeni Okul Periodical was published by Pedagogic Cooperative between
1950 and 1954. Yeni Okul Periodical was in publication life for about four years and
it was published as 34 issue in total. In this periodical, H.Hüsnü Cırtlı worked as an
editör; different articles and writings took place related to different areas of
education. The aim of this study is to evaluate the writings and articles published on
Yeni Okul Periodical in terms of the problems of education it dealt with. Within the
frame of this aim, writings and articles were analyzed expediently. In this study
descriptive analysis method was used and topics were presented under definite
titles. Following the researches , it was seen that curriculum development,
psychological foundations of education, social foundations of education, teacher
training, common-public education,and Turkish education were the matters
included . |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Dergi |
tr_TR |
dc.subject |
Süreli yayın |
tr_TR |
dc.subject |
Yeni okul |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim tarihi |
tr_TR |
dc.subject |
Magazine |
tr_TR |
dc.subject |
Periodical |
tr_TR |
dc.subject |
History of education |
tr_TR |
dc.title |
Yeni Okul Dergisi’nin ele adığı eğitim sorunları açısından değerlendirilmesi (1950-1954) |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Evaluation of yeni okul periodical in terms of the educational problems it deals with (1950- 1954) |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Erciyes Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim programları ve öğretim anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
28569 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
6 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
68 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
85 |
tr_TR |