dc.contributor.author |
Gündüz, Mevlüt |
|
dc.contributor.author |
Şen, Serap |
|
dc.contributor.author |
Başpınar, Zuhal |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-27T14:10:18Z |
|
dc.date.available |
2021-12-27T14:10:18Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6177 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı ilk defa İngilizce dersini alan ilkokul 2.sınıf
öğrencilerinin bu dersten beklentilerini belirlemek ve İngilizce dersine karşı olan öz
yeterlik algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden
fenomonolojik (olgu bilim) yaklaşım kullanılmıştır. Bu araştırma, 2014–2015
öğretim yılında, Isparta il merkezine bağlı Mehmet Köse İlkokulunda öğrenim gören
2.sınıf öğrencilerinden 21 öğrenci katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı
olarak görüşme formu kullanılmış ve soruların her biri farklı verileri elde etmek
üzere hazırlanmıştır. Toplanan nitel verilerin analizinde betimsel analiz yaklaşımı
kullanılmıştır. Bu araştırmada da öğrencilerin ilk kez görecekleri İngilizce dersine
karşı olan beklentileri, istekleri ve inançlarının olumlu ve yüksek düzeyde olduğu
görülmüştür. Bu sonuç öğrencilerin bu dersi daha kolay öğrenecekleri ve daha
başarılı olabilecekleri yönünde bir işaret olabilir. Sonuç olarak, bu araştırmadan elde
edilen sonuçlar ışığında öz yeterlilik inancının yüksek olması başarılı olmak için
gerekli bir özelliktir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to determine the expectations of primary school
2nd year students who have English course for the first time and to reveal the
perception of their self-efficiency against the English courses. In the study,
phenomenological approach in qualitative research methods (case science) is used.
This research was conducted with the participation of 21 students in the 2nd year of
Isparta Mehmet Kose primary school in 2014-2015 academic year. As data
collection tool Interview form is used and each question is designed to achieve
different data. The descriptive analysis approach is used to analyze the collected
qualitative data. In this research the students’ who will learn English the first time,
expactations, wishes and beliefs were found to be positive and high. These result
may be a sign that they would take this course learn more easily and will be more
successful. Consequently, with the light of the results obtained from research that
high self-efficiency belief is an essential feature to be successful. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Öz yeterlik |
tr_TR |
dc.subject |
Beklenti |
tr_TR |
dc.subject |
Öğrenci görüşleri |
tr_TR |
dc.subject |
İngilizce dersi |
tr_TR |
dc.subject |
Self efficiency |
tr_TR |
dc.subject |
Expectation |
tr_TR |
dc.subject |
Opinions of students |
tr_TR |
dc.subject |
English lesson |
tr_TR |
dc.title |
İlkokul II. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik öz yeterlik algıları |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Primary grade students’ perception of self efficiency to their English courses |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Süleyman Demirel Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
246919 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
7 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
35 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
49 |
tr_TR |