dc.contributor.author |
Çalışkan, Muhittin |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-23T14:10:59Z |
|
dc.date.available |
2021-12-23T14:10:59Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-13 |
|
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6164 |
|
dc.description.abstract |
Birçok felsefeye göre, eleştirel düşünme, eğitimin özsel amaçları arasında
olmalıdır. Çünkü eleştirel düşünebilme yeteneğine sahip öğrenciler, kendilerini her
türlü aşılamadan koruyarak, daha sağlam ve daha iyi bir şekilde öğrenebilirler,
öğrendiklerini daha iyi özümseyip hayatlarına uygulayabilirler. Eleştirel düşünme
fikir ayrılığına düşüldüğünde bir uzlaşıma ulaşmak için en iyi yoldur, entelektüel
tutumu ifade eder, günlük hayatta kullanılan bilimsel yöntemdir. Eleştirel düşünen
bir bireyin özellikleri dikkate alındığında böyle bireylerin hem kendilerine hem de
topluma sağlayacağı katkılar açıkça görülebilir. Bu katkılar eleştirel düşünmenin
önemini ifade eder. Bu öneminden dolayı, bu çalışmada, önce eleştirel düşünme
tanımlanmaya çalışıldı. Eleştirel düşünme ve felsefe arasındaki ilişki ele alındı.
Eleştirel düşünme becerisinin kazandırılması için ailelere ve öğretmenlere bazı
önerilerde bulunuldu. Ardından Ivie tarafından önerilen “eleştirel düşünme öğretim
modeli” açıklandı. Yazar, bu modeli, derslerinde, seminerlerinde, görüşmelerinde
uygun durumlar oluştuğunda uygulamıştır. Bu yazıda bu uygulamalardan üç örnek
verildi. Bu örnekler üzerinden bir sonuca ulaşılmaya çalışıldı. Böylelikle, okurun,
eleştirel düşünme becerisinin nasıl kazandırılabileceğine yönelik fikirler
edinebileceği düşünülmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
According to many philosophers, critical thinking must be among the
essential aims of education because students with the ability to think critically can
learn steadily and better by protecting themselves from any kind of external factors,
they can better internalize what they learn and apply it to their lives. Critical thinking is the best way to reach a compromise when there is a disagreement, it
expresses intellectual attitude and is the scientific method used in daily life.
Considering the characteristics of an individual with critical thinking skills,
contribution of such individuals to both themselves and society can be observed
clearly. The contribution highlights the importance of critical thinking. Because of
this importance, it was first attempted to define critical thinking. The relationship
between critical thinking and philosophy was discussed. Some suggestions were
made to families and teachers to gain critical thinking skills. Then, “a model for
teaching critical thinking” proposed by Ivie was explained. Ivie applied this model
to his lectures, seminars and interviews. In this article, three examples of these
applications were given. An attempt was made to reach a conclusion through these
examples. Thus, it is thought that the reader will be able to gain ideas on how to
develop critical thinking skills. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Eleştirel düşünme |
tr_TR |
dc.subject |
Eleştirel düşünmenin öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
Çocuklarla felsefe |
tr_TR |
dc.subject |
Critical thinking |
tr_TR |
dc.subject |
Teaching critical thinking |
tr_TR |
dc.subject |
Philosophizing with children |
tr_TR |
dc.title |
Eleştirel düşünmenin öğretimi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Teaching critical thinking |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Necmettin Erbakan Üniversitesi/Ahmet Keleşoğlu eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim programları ve öğretim anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
20752 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-2341-0710 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
114 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
134 |
tr_TR |