Eleştirel düşünmenin öğretimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çalışkan, Muhittin
dc.date.accessioned 2021-12-23T14:10:59Z
dc.date.available 2021-12-23T14:10:59Z
dc.date.issued 2019-06-13
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6164
dc.description.abstract Birçok felsefeye göre, eleştirel düşünme, eğitimin özsel amaçları arasında olmalıdır. Çünkü eleştirel düşünebilme yeteneğine sahip öğrenciler, kendilerini her türlü aşılamadan koruyarak, daha sağlam ve daha iyi bir şekilde öğrenebilirler, öğrendiklerini daha iyi özümseyip hayatlarına uygulayabilirler. Eleştirel düşünme fikir ayrılığına düşüldüğünde bir uzlaşıma ulaşmak için en iyi yoldur, entelektüel tutumu ifade eder, günlük hayatta kullanılan bilimsel yöntemdir. Eleştirel düşünen bir bireyin özellikleri dikkate alındığında böyle bireylerin hem kendilerine hem de topluma sağlayacağı katkılar açıkça görülebilir. Bu katkılar eleştirel düşünmenin önemini ifade eder. Bu öneminden dolayı, bu çalışmada, önce eleştirel düşünme tanımlanmaya çalışıldı. Eleştirel düşünme ve felsefe arasındaki ilişki ele alındı. Eleştirel düşünme becerisinin kazandırılması için ailelere ve öğretmenlere bazı önerilerde bulunuldu. Ardından Ivie tarafından önerilen “eleştirel düşünme öğretim modeli” açıklandı. Yazar, bu modeli, derslerinde, seminerlerinde, görüşmelerinde uygun durumlar oluştuğunda uygulamıştır. Bu yazıda bu uygulamalardan üç örnek verildi. Bu örnekler üzerinden bir sonuca ulaşılmaya çalışıldı. Böylelikle, okurun, eleştirel düşünme becerisinin nasıl kazandırılabileceğine yönelik fikirler edinebileceği düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract According to many philosophers, critical thinking must be among the essential aims of education because students with the ability to think critically can learn steadily and better by protecting themselves from any kind of external factors, they can better internalize what they learn and apply it to their lives. Critical thinking is the best way to reach a compromise when there is a disagreement, it expresses intellectual attitude and is the scientific method used in daily life. Considering the characteristics of an individual with critical thinking skills, contribution of such individuals to both themselves and society can be observed clearly. The contribution highlights the importance of critical thinking. Because of this importance, it was first attempted to define critical thinking. The relationship between critical thinking and philosophy was discussed. Some suggestions were made to families and teachers to gain critical thinking skills. Then, “a model for teaching critical thinking” proposed by Ivie was explained. Ivie applied this model to his lectures, seminars and interviews. In this article, three examples of these applications were given. An attempt was made to reach a conclusion through these examples. Thus, it is thought that the reader will be able to gain ideas on how to develop critical thinking skills. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eleştirel düşünme tr_TR
dc.subject Eleştirel düşünmenin öğretimi tr_TR
dc.subject Çocuklarla felsefe tr_TR
dc.subject Critical thinking tr_TR
dc.subject Teaching critical thinking tr_TR
dc.subject Philosophizing with children tr_TR
dc.title Eleştirel düşünmenin öğretimi tr_TR
dc.title.alternative Teaching critical thinking tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Necmettin Erbakan Üniversitesi/Ahmet Keleşoğlu eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim programları ve öğretim anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 20752 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-2341-0710 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 114 tr_TR
dc.identifier.endpage 134 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster