Halk bilimi unsurlarının gelecek kuşaklara aktarımında çizgi filmlerin rolü: Rafadan tayfa örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yılar, Ömer
dc.contributor.author Aslan, Osman
dc.date.accessioned 2021-12-22T13:15:42Z
dc.date.available 2021-12-22T13:15:42Z
dc.date.issued 2019-12-02
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6146
dc.description.abstract Tarihi süreç içerisinde geleneksel insanın yaşam biçimi değişmiş, teknolojik ilerlemelerle farklı bir tarza bürünmüştür. Halk bilimi ile birlikte toplumların gelenekleri, görenekleri, yaşam biçimleri, insana özgü bütün davranışları kayıt altına alınmış ve geleceğe aktarılması sağlanmıştır. Kayıt altına alınan bu değerlerin çocuklara hitap edebilecek düzeye getirilmesi ise çizgi filmler ile imkân bulmuştur. Toplumlar, halk bilimi unsurlarının çocuklara aktarılması için yeni nesil araçlar olan televizyon, bilgisayar, telefon gibi teknolojik öğeleri kullanmakta ve bu sayede çocuklara ulaşmaktadırlar. Halk bilimi unsurlarının gelecek kuşaklara aktarımında çizgi filmlerin rolünün incelendiği bu çalışmada temel amaç Rafadan Tayfa çizgi filminde geçen halk bilimi unsurlarını araştırmaktır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak tasarlanan bu çalışma, derinlemesine inceleme yapılabilmesi için durum çalışması olarak yapılandırılmıştır. Araştırmanın örneklemini, çocukların çok sevdiği çizgi filmlerden olan ve TRT Çocuk kanalında yayınlanan Rafadan Tayfa’nın bölümleri oluştururken, veriler doküman incelemesi ile elde edilmiş ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada Rafadan Tayfa çizgi filmine ait toplam 42 bölüm incelenmiştir. Sonuç olarak halk bilimi unsurlarının çizgi filmlerle çocuklara aktarılabileceği ve özellikle gelenek ve göreneklerin öğretiminde çizgi filmlerin önemli bir rol oynayabileceği bu çalışma ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Throughout the historical process, the traditional way of life has changed and has taken on a different style with technological advances. Together with folklore, the traditions, customs, lifestyles and all humanspecific behaviors of the societies have been recorded and transferred to the future. It has been possible to bring these recorded values to a level that can appeal to children through cartoons. Societies use technological elements such as television, computer and telephone, which are the new generation tools for transferring folklore elements to children, and thus reach children. The main purpose of this study is to investigate the role of cartoons in the transfer of folklore elements to future generations. This study, which was designed by using qualitative research methodology, was structured as a case study for in-depth analysis. The sample of the research was composed of Rafadan Tayfa, one of the children's favorite cartoons and broadcasted on TRT Children's channel. The data were obtained through document analysis and analyzed by content analysis.In this research, 42 chapters of Rafadan Tayfa were examined. As a result, it has been demonstrated that folklore elements can be transferred to children through cartoons and cartoons can play an important role especially in teaching traditions and customs tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Halk bilimi tr_TR
dc.subject Çizgi filmler tr_TR
dc.subject Kültür aktarımı tr_TR
dc.subject Gelenek ve görenekler tr_TR
dc.subject Folklore tr_TR
dc.subject Cartoons tr_TR
dc.subject Cultural transfer tr_TR
dc.subject Traditions and customs tr_TR
dc.title Halk bilimi unsurlarının gelecek kuşaklara aktarımında çizgi filmlerin rolü: Rafadan tayfa örneği tr_TR
dc.title.alternative The role of line films in transfer of folklore elements to future generations: The sample of Rafadan Tayfa tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi/Kazım Karabekir eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 41875 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0909-7043 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-3560-0028 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 646 tr_TR
dc.identifier.endpage 669 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster