dc.contributor.author |
Akkaş Baysal, Emine |
|
dc.contributor.author |
Ocak, Gürbüz |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-20T13:45:08Z |
|
dc.date.available |
2021-12-20T13:45:08Z |
|
dc.date.issued |
2020-04-23 |
|
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6124 |
|
dc.description.abstract |
Öğrenme teorisine göre eğitim ve eğitim-öğretim sürecinde kullanılacak olan eğitim materyalleri
öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik olmalıdır. Öğrencilerin ihtiyaçlarının belirlenerek öğrenme ortamının bu
ihtiyaçlar doğrultusunda şekillendirilmesi öğretimin niteliğini artıracaktır. Bu bağlamda bu çalışmada
“Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri Öğretim Programının” bir ihtiyaç olup olmadığına ilişkin toplanan verilere
dayalı değerlendirme yapmak amaçlanmaktadır. Bir durum çalışması olarak ele alınan araştırmanın
örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezinde ölçüt örnekleme yoluyla
belirlenen 9 öğretim görevlisi, 15 öğretmen ve 20 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı
yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Hazırlanan görüşme formu demografik bilgilerin elde
edildiği kişisel bilgiler bölümü ve öğretim programın dört temel esasına (hedef-içerik-öğrenme durumu-ölçme
değerlendirme) yönelik ihtiyaçları ortaya çıkarması hedeflenen soruların yer aldığı görüşme formundan
oluşmaktadır. Nitel veri analiz yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, başarı ortalaması
50 ve üzeri olan öğrencilerin yabancı dil öğrenme sürecinde hangi kaynaklardan faydalanmaları gerektiğini
bildiklerini, kendilerine kimin nasıl yardım edebileceği konusunda fikir sahibi oldukları, büyük çoğunluğunun
günlük ve haftalık tekrarlar yaptığı bu nedenle de sınav öncesi ekstra bir çalışmaya ihtiyaç duymadıklarını
ifade ettikleri görülmektedir. Yine bu öğrencilerin İngilizce dersine karşı olumlu tutumlarının olduğu ve söz
almaya istekli oldukları dikkati çekmektedir. Bu durum öğrencilerin akademik başarılarını olumlu yönde
etkilemektedir. Başarısı 50 ve altında olan öğrenciler ise başarısı yüksek olan öğrencilerin aksi yönünde görüş
belirtmişlerdir. Bu durumdan hareket ederek akademik başarısı düşük olan öğrencilere ders çalışma ile ilgili
birtakım ipuçları verilerek ve kendi öğrenme stratejilerini fark etmeleri sağlanarak onların akademik
başarılarına katkı sağlanabileceği düşünülmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
According to the learning theory, the educational materials to be used in the education and training
process should be directed to the needs of the student. Determining the needs of the students and shaping the
learning environment in line with these needs will increase the quality of teaching. In this context, in this study, it is aimed to make an evaluation based on the data collected on whether a Foreign Language Learning
Strategies Curriculum is a need or not. The sample of the study, which is considered as a case study, consists
_______
*Bu çalışma “Dil Öğrenme Stratejileri Öğretim Programı Tasarısının Hazırlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi”
başlıklı doktora tez çalışmasından türetilmiştir.
of 9 lecturers, 15 teachers and 20 high school students in the city center of Afyonkarahisar in 2017-2018
academic year. The data of the study was collected with semi-structured interview forms. The interview form
prepared consists of the personal information section in which demographic information is obtained and the
interview form that contains the questions aimed to reveal the needs for the four basic principles of the
curriculum (target-content-learning status-assessment and evaluation). Qualitative data were analyzed by
analysis methods. According to the findings of the study, students with a mean of 50 and above know that they
know which resources they should use in the process of learning a foreign language, they have an idea about
who can help them, and most of them do daily and weekly repetitions and therefore do not need an extra study
before the exam. Students with a success of 50 or less stated the opposite of the students with high success.
From this point of view, it is thought that students who have low academic success can contribute to their
academic success by giving some clues about the study and by realizing their own learning strategies. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Dil öğrenme |
tr_TR |
dc.subject |
Stratejiler |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretim programı |
tr_TR |
dc.subject |
İhtiyaç analizi |
tr_TR |
dc.subject |
Language learning |
tr_TR |
dc.subject |
Strategies |
tr_TR |
dc.subject |
Curriculum |
tr_TR |
dc.subject |
Needs analysis |
tr_TR |
dc.title |
Yabancı dil öğrenme stratejileri öğretim programı bir ihtiyaç mı? |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Is the program for foreign language learning strategies a need? |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Afyon Kocatepe Üniversitesi/Sandıklı uygulamalı bilimler yüksekokulu/çocuk gelişimi bölümü/çocuk gelişimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
326360 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-5711-0847 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-8568-0364 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
10 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
306 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
325 |
tr_TR |