Alternatif ölçme değerlendirme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi: Bir içerik analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin, Çavuş
dc.contributor.author Kaya, Gözde
dc.date.accessioned 2021-12-17T11:41:58Z
dc.date.available 2021-12-17T11:41:58Z
dc.date.issued 2020-12-30
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6115
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde ve DergiPark’ta yayınlanan alternatif ölçme değerlendirme ile ilgili tez ve makalelerin belirlenen ölçütlere göre içerik analizini yapmak ve yıllara göre çalışmaların nasıl bir değişim gösterdiğini belirlemektir. Yapılan çalışma derleme çalışması olup; içerik analizine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen 27 tez ve 18 makale içerik analizine tabi tutulmuştur. Makale ve tez seçiminde ise eğitimde Yapılandırmacı (constructivist) yaklaşıma geçilen tarih esas alınmıştır. Bu yüzden 2008 yılı ile 2020 yılları arasındaki çalışmaların seçilmesine dikkat edilmiştir. Çalışma kapsamına alınan her tez ve makale “Tez/Makale Kodlama Formu” kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmaya dahil edilen makale ve tezler form da yer alan; çalışmaların yöntemi ve modeli/deseni, tezin yayınlandığı yıl, kullanılan veri toplama araçları, araştırma odak konu alanı, örneklem büyüklüğü ve örneklem türüne göre incelenmiştir. Elde edilen veriler frekans değerlerine göre yorumlanmış ve tablolar halinde sunulmuştur. Verilerin analiz edilmesi sonucunda en fazla çalışmanın 2018 yılında yapıldığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte incelenen çalışmalarda en fazla kullanılan yöntemin nicel, en az kullanılan yöntemin ise nitel araştırma yöntemi olduğu tespit edilmiştir. Çalışmalardaki örneklem büyüklüğü ile örneklem türüne bakıldığında en fazla 101-300 kişilik bir örneklem aralığında çalışmaların yoğunlaştığı ve en fazla tesadüfi örnekleme yönteminin kullanıldığı görülmektedir. Çalışmalar odak konu alanlarına göre incelendiğinde; en fazla çalışmanın öğretmen/ öğretmen adayı görüşleri konu alanında çalışma yapıldığı ve en fazla kullanılan veri toplama aracının da anket ile görüşme formu olduğu ortaya koyulmuştur. Yapılan çalışma, lisansüstü tez ve makalelerdeki yönelimleri belirleyerek gelecek çalışmalara yol gösterici olmasından dolayı önem taşımaktadır. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to analyze the content of theses and articles about alternative assessment and evaluation published in YÖK National Thesis Center and DergiPark according to the determined criteria and to determine how the studies have changed over the years. The aims of the study are analyzed as review studies and the study was conducted based on content analysis. In the study, 27 theses and 18 articles selected by purposeful sampling method were subjected to content analysis. In the selection of the article and thesis, the date of transition to the constructivist approach in education was taken as the criterion. Therefore, attention has been paid to the selection of studies between 2008 and 2020. Each thesis and article included in the study were subjected to content analysis using the "Thesis / Article Coding Form". The articles and theses included in the study were examined according to the method and model / design of the studies, the year the thesis was published, the data collection tools used, the research focus area, the sample size and the sample type. The obtained data were interpreted according to frequency values and presented in tables. As a result of the analysis of the data, it was determined that the most research was conducted in 2018. However, it was determined that the most used method in the investigated studies was quantitative and the least used method was qualitative research method. Considering the sample size and sample type in the studies, it is seen that the sample range with 101-300 participants is the most preferred and the random sampling method is used the most. When the studies are examined according to focus subject areas; it was revealed that the most studies were conducted in the field of teacher / pre-service teacher opinions and the most used data collection tool was the questionnaire and interview form. The study is important because it determines the trends in theses and articles and guides future studies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Alternatif ölçme değerlendirme tr_TR
dc.subject İçerik analizi tr_TR
dc.subject Yapılandırmacılık tr_TR
dc.subject Alternative assessment and evaluation tr_TR
dc.subject Content analysis tr_TR
dc.subject Constructivism tr_TR
dc.title Alternatif ölçme değerlendirme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi: Bir içerik analizi tr_TR
dc.title.alternative A review of the research on alternative assessmentevaluation: A content analysis tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 124380 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-4250-9898 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-5996-5603 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 798 tr_TR
dc.identifier.endpage 812 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster