dc.contributor.author |
Sağlıyan Sönmez, Özlem |
|
dc.contributor.author |
Kılıç Mirdalı, Nergis |
|
dc.contributor.author |
Halefoğlu, Yusuf Ziya |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-09T14:05:24Z |
|
dc.date.available |
2021-12-09T14:05:24Z |
|
dc.date.issued |
2021-05-18 |
|
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6067 |
|
dc.description.abstract |
Raku düşük sıcaklıkta yapılan ve raslantısal olarak redüksiyon aşamasında farklı renk efektleri ile
sonuçlanan hızlı bir seramik pişirim sürecidir. Tarihsel olarak ilk Momoyama Dönemi’nde (1573-1615),
Japonya'nın Kyoto şehrinde geliştirilen özellikle Zen Budistlerinin çay töreninde kullandıkları seramik
ürünler için tasarlanmış ve geliştirilmiştir. Kâğıt katkılı seramik bünye olarak adlandırılan “Paper Clay”,
seramik çamurlarına farklı çeşit ve miktarda kâğıtlar ilave edilerek oluşturulan bir karışımdır. Su ile
ıslatılarak seramik çamurlarına karıştırılan kâğıt, çamur içerisinde homojen bir şekilde dağıtılır. Ayrıca kağıt
katkısı seramik bünyelerde gözenekli bir yapıya sebep olduğu için raku sırını bünyeye daha fazla emerek
raku sır pişirim sonrası yüzeyde farklı metalik etki ve renk efektleri oluşturmaktadır. Bu çalışmada sanatsal
açıdan raku sırının kağıt katkılı seramik bünyeler üzerinde sanatsal, farklı, özgün renk efektleri elde
edilmiştir. Bu çalışmada kırmızı, beyaz ve şamotlu seramik çamuruna %10 kâğıt katkısı ilave edilmiştir.
Hazırlanan kağıt katkılı bünyeler üzerinde bakır oksit, demir oksit ve kobalt oksitli 3 farklı raku sırları
uygulanmıştır. Sonuç olarak farklı efektler elde edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Raku is a rapid ceramic firing process, which is made at low temperature and results in
different color effects in the reduction phase. It was historically developed in the first Momoyama
Period (1573-1615), especially designed for ceramic products used by Zen Buddhists in the tea
ceremony and “Paper Clay”, which is called as paper-added ceramic body, is a mixture created by
adding different types and amounts of paper to ceramic clay. The paper, which is wetted with water
and mixed into ceramic slurries, is distributed homogeneously in the mud. In this study, 10% paper
additive was added to red, white and chamotte ceramic clay. 3 different raku glazes with copper
oxide, iron oxide and cobalt oxide were applied on the prepared paper-added bodies. As a result,
different effects were obtained. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Seramik |
tr_TR |
dc.subject |
Raku pişirimi |
tr_TR |
dc.subject |
Paper clay |
tr_TR |
dc.subject |
Ceramic |
tr_TR |
dc.subject |
Raku firing |
tr_TR |
dc.title |
Kağıt katkılı farklı seramik bünyeler üzerinde raku uygulamaları |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Raku applications on different paper additive (Paper clay) ceramic bodies |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Avanos güzel sanatlar meslek yüksekokulu/el sanatları bölümü/mimari dekoratif sanatlar pr |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
57642 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-8084-657X |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-0581-5914 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-9871-0956 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
11 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
820 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
828 |
tr_TR |