Avrupa ortak başvuru metninde notlar, mesajlar ve formlar bölümü’nün 2018 ve 2001 baskılarının karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gün, Mesut
dc.contributor.author Alhan Derinkök, Azize
dc.date.accessioned 2021-12-09T14:04:58Z
dc.date.available 2021-12-09T14:04:58Z
dc.date.issued 2021-04-19
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6064
dc.description.abstract Küreselleşmeyle birlikte dünyadaki hızlı değişim ve gelişim çok dilliliği gündeme getirmiş ve böylece ulusların birbirini daha yakından tanıma imkânı doğmuştur. Bireylerin dil öğrenme ihtiyaçlarına yönelik çeşitli bilgiler ve öğrendikleri dilde hangi yetkinliklere sahip olmaları gerektiği Avrupa Konseyinin hazırlamış olduğu Avrupa Ortak Başvuru Metininde (Common European Framework of Reference for Languages,) açıklanmıştır. Avrupa Ortak Başvuru Metninde (OBM) zaman içerisinde bazı güncellenmeler yapılmış ve dolayısıyla metin, yenilenmiş ve geliştirilmiştir. Bu çalışmada OBM’de belirtilen dört temel dil becerisinden birisi olan yazma becerisinin etkileşimsel yazma kategorisinde yer alan notlar, mesajlar ve formlar bölümü 2018 yılında yayımlanan güncellenmiş metindeki haliyle incelenmiş ve yenilikler değerlendirilmiştir. Çalışmanın amacı notlar, mesajlar ve formlar bölümünde metnin eski halindeki ve güncellenmiş metindeki farklılıklarını tespit etmek ve yabancı dil öğrenmek isteyen bireylere muhtemel katkısını değerlendirmektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Güncel OBM’de metne ve dil yeterliliklerinin bulunduğu tablolara eklenen yeni maddeler ile ucu açık noktalara açıklama getirilmiştir. Güncel metnin, yabancı dil öğrenmek isteyen bireylere ve yabancı dil öğretmenlerine önceki metne göre dil becerisi yeterliliklerine daha fazla yol gösterici açıklamalar ve dil becerisi seviye alanlarında önemli değişiklikler içerdiği sonucuna varılmıştır. Hâlen açıklık getirilmeyen beceri alanlarındaki yeterliliklerin ise yabancı dil öğretmenlerinin hedef kitleye göre belirlemesi önerilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract With globalization, rapid change and development in the world brought multilingualism to the agenda, thus it enables nations to get to know each other more closely. Various information about the language learning needs of individuals and what competences they need to have in the language they learn are described in the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) prepared by the Council of Europe. Some updates have been made in the Common European Framework of Reference for Languages over time, and hence the text has been renewed and developed. In this study, the notes, messages and forms section of the writing skill, which is one of the four basic language skills mentioned in Common European Framework of Reference for Languages, in the interactive writing category was examined as it was in the updated text which was published in 2018 and the innovations were evaluated. The aim of the study is to identify the differences of the text in the old and updated text in the notes, messages and forms section and to evaluate the possible contribution of individuals who want to learn a foreign language. In this study, document analysis method, one of the qualitative research methods, was used. With the new items added to the text and language proficiency tables in the current CEFR, an explanation has been made for open points. It has been concluded that the current text contains more guiding explanations for individuals who want to learn a foreign language and foreign language teachers more than their previous text, and significant changes have been made in language skill level fields. It is suggested that the competencies in the areas of skills that are still not clarified should be determined according to the target audience of foreign language teachers. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Avrupa ortak başvuru metni tr_TR
dc.subject Notlar tr_TR
dc.subject Mesajlar ve formlar tr_TR
dc.subject Yabancı dil öğretimi tr_TR
dc.subject Common european framework of reference for languages tr_TR
dc.subject Notes tr_TR
dc.subject Messages and forms tr_TR
dc.subject Foreign language teaching tr_TR
dc.title Avrupa ortak başvuru metninde notlar, mesajlar ve formlar bölümü’nün 2018 ve 2001 baskılarının karşılaştırılması tr_TR
dc.title.alternative Comparison of notes, messages and forms section in the common european framework of reference for languages 2001 and 2018 editions tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Mersin Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/Türkçe eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 108382 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-9663-1066 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-8348-886X tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 776 tr_TR
dc.identifier.endpage 786 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster