dc.contributor.author |
Yıldırım, Ayşenur |
|
dc.contributor.author |
Demirbaş Öztürk, Çağrı |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-08T13:17:56Z |
|
dc.date.available |
2021-12-08T13:17:56Z |
|
dc.date.issued |
2021-05-24 |
|
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/6053 |
|
dc.description.abstract |
Edebiyat ve sosyal bilgiler ilişkisi, sosyal bilgiler öğretiminde uzun yıllardır kullanılan ve literatürde
geçmiş yıllardan beri konu edilmiştir. Edebiyat temelli sosyal bilgiler öğretimi üzerine çalışmalar yapılmış ve
hala da yapılmaya devam etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de sosyal bilgiler dersi ile edebi ürün
ilişkisini konu edinmiş Türkçe çalışmaların analizini yaparak bir bibliyografyasını oluşturmaktır. Çalışma, nitel
bir araştırma olup belgesel tarama modelinde desenlenmiştir. Sosyal bilgiler ve edebiyat ilişkisini konu alan
yüksek lisans tezi, doktora tezi, makale, kitap/kitap bölümü ve USBES (Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi
Sempozyumu) bildiri çalışmaları araştırmanın veri kaynağını oluşturmaktadır. Veriler doküman incelemesi
yoluyla elde edilmiş olup toplamda 221 çalışmaya ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında ulaşılan çalışmalar
yayım türü, yayım yılı, çalışmalarda kullanılan edebi tür ve araştırma konusu, araştırma yöntem-model/deseni,
örneklem türü, veri toplama araçları, veri analiz yöntemi olmak üzere 7 temada incelenmiş ve çalışmaların
yıllara göre alfabetik sıralaması yapılmıştır. İçerik analizi yöntemi kullanılarak yapılan analiz sonucuna göre
çalışmalar 2000-2020 yılları arasında yapılmış olup 82 makale, 74 yüksek lisans tezi, 28 bildiri, 25 kitap/kitap
bölümü, 12 doktora tezine ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında bu konuya en az doktora tezlerinde yer verildiği
tespit edilmiştir. Çalışmaların en çok 2017 yılında yapıldığı, çalışmalarda en fazla hikaye/öykü edebi türünün
kullanıldığı, en fazla öğrencilerle çalışmalar yapıldığı, daha çok nitel araştırma yaklaşımının tercih edildiği ve
buna bağlı olarak verileri toplamada ve verilerin analizinde nitel yöntemlerin daha fazla kullanıldığı
sonuçlarına ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The relationship between literature and social sciences, which has been used in social studies teaching
for many years and has been and continues to be done on literature-based social studies teaching as a subject
in the literature for years. The aim of this study is to create a bibliography by analyzing Turkish studies that
are about the relationship between social studies course and literary product in Turkey. The study is a
qualitative research and has been designed in a documentary scanning model. Master's thesis, doctoral
dissertation, article, book / book chapter and USBES (International Social Studies Education Symposium)
paper on the relationship between social studies and literature constitute the data source of the research. The
data were obtained through document analysis and a total of 221 studies were reached. The studies reached
within the scope of the research were examined in 7 themes: publication type, publication year, literary genre
and research subject used in the studies, research method-model / pattern, sample type, data collection tools,
data analysis method, and the studies were ranked alphabetically by years. According to the results of the
analysis using the content analysis method, the studies were conducted between 2000 and 2020, and 82 articles,74 master's theses, 28 papers, 25 books / book chapters, and 12 doctoral dissertations were reached. Within the
scope of the research, it was determined that this subject is included in doctoral dissertations at least. It was
concluded that the most studies were conducted in 2017, that the most stories were used in the studies, the most
studies were conducted with students, more qualitative research approach was preferred, and accordingly,
qualitative methods were used more in collecting data and analyzing the data. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal bilgiler öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
Edebiyat |
tr_TR |
dc.subject |
Edebi ürün |
tr_TR |
dc.subject |
Bibliyografya |
tr_TR |
dc.subject |
Social studies teaching |
tr_TR |
dc.subject |
Literature |
tr_TR |
dc.subject |
Literary product |
tr_TR |
dc.subject |
Bibliography |
tr_TR |
dc.title |
Türkiye’de edebiyat temelli sosyal bilgiler öğretimi bibliyografyası |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Bibliography of the literature-based social studies teaching in Turkey |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
128427 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-8719-4167 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-4803-0789 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
11 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
592 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
620 |
tr_TR |