Kültür aktörlerinden internet fenomenlerine doğum ve evlilik ile ilgili uygulamalar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Serbest, Kamile
dc.date.accessioned 2021-11-26T12:19:38Z
dc.date.available 2021-11-26T12:19:38Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Serbest, Kamile (2020), “kültür aktörlerinden internet fenomenlerine doğum ve evlilik ile ilgili uygulamalar”, uluslararası halkbilimi araştırmaları dergisi, s.48-69. tr_TR
dc.identifier.issn 2667-4173
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1339054
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5918
dc.description.abstract Günümüzde yaşamın parçası olan yeni medya teknolojileri, bireyler arasında hızlı bir iletişim kaynağı olması dolayısıyla, kısa sürede birçok grubu/topluluğu bir araya getirme gücüne sahiptir. Bu sayede fikirlerin beyan edildiği, belirli bir ortak paydada birleşen sayfa, blog ve sitelerin oluşmasına olanak tanımaktadır. Sosyal medyada bireyselliğin ön planda olması sebebiyle birey olarak yapılan paylaşımlar, bireylerin belirli bir kitleyi etrafında/sayfasında/bloğunda toplamasına imkân sağlamaktadır. Sosyal medya fenomenleri de bireysel olarak paylaşımlarıyla dikkat çeken ve belirli bir kitle tarafından takip edilen ünlü ya da yaptığı paylaşımlarla sosyal medyada tanınırlık kazanan bireylerden oluşmaktadır. Bu bireyler, özellikle Instagram, Facebook gibi sosyal medya ağlarını imaj yaratmak, gösterim/gösteriş ve beğeni odaklı yönetmekte ve paylaşımlarını başta toplumun arzuları olmak üzerine takipçilerinin beğenileri üzerine şekillendirmektedir. Yapılan bu paylaşımlar, geniş kitlelere ulaşmakla birlikte toplumu yönlendirebilecek etkilere de sahiptir. Son yıllarda, geçiş dönemleri içerisinde yer alan doğum ve evlilik de çeşitli uygulama ve törenleri bünyesinde barındırması nedeniyle sosyal medyada (özellikle Instagram’da) sıkça paylaşılmakta ve oldukça rağbet görmektedir. Söz konusu çalışmada, toplumun hafızasında depolanarak nesiller boyu devam ettirilen ve gelenek temsilcileri tarafından aktarılan ve günümüzde internet fenomeni olarak nitelendirilen bireyler tarafından dijital/çevrimiçi ortamda (Instagram, Facebook, Youtube vb.) paylaşılan doğum ve evlilik ile ilgili uygulamalar, bağlamlar arası olarak ele alınmıştır. Kendine ait bir dinamiğe sahip olan bu platformlarda doğum ve evlilik uygulamalarının nasıl ve ne şekilde paylaşıldığı, geleneğin aktarımında dijital kültür ve internet fenomenlerinin etkisi çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Yeni medya teknolojileri ve sosyal medya paylaşımlarından hareketle, doğum ve düğün geleneği incelenerek uygulamalarda dijital kültür ve sosyal medya paylaşımlarının etkisiyle gerçekleşen değişim ve dönüşüm tespit edilmeye çalışılmıştır. Gerçekleştirilen uygulamalarda, sosyal medyanın ve internet fenomenlerinin etkisiyle gösteriş unsurlarının ön plana çıktığı, farklı kültürlere ait unsurlara yer verildiği, geleneksel ve farklı kültürlere ait bazı uygulamaların birlikte gerçekleştirildiği saptanmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yeni medya tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.subject Aktarım tr_TR
dc.subject Dijital kültür tr_TR
dc.subject Doğum ve evlilik tr_TR
dc.title Kültür aktörlerinden internet fenomenlerine doğum ve evlilik ile ilgili uygulamalar tr_TR
dc.title.alternative Practices related to birth and marital from cultural actors to internet phenomena tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası halkbilimi araştırmaları dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/fen-edebiyat fakültesi/Türk halkbilimi bölümü/Türk halkbilimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 357118 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-9859-3120 tr_TR
dc.identifier.issue 5 tr_TR
dc.identifier.startpage 48 tr_TR
dc.identifier.endpage 69 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster