dc.contributor.author |
Saraç, Hüseyin |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-24T13:23:17Z |
|
dc.date.available |
2021-11-24T13:23:17Z |
|
dc.date.issued |
2019-07 |
|
dc.identifier.issn |
1015-1826 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/5857 |
|
dc.description.abstract |
Osmanlı Devleti’nde kız çocuklarının ve gayrimüslimlerin eğitiminde Tanzimat
ve Islahat Fermaları ile Meşrutiyet dönemleri önemli dönüm noktalarını
oluşturmuştur. Bu fermanlar ve bu dönemlerde çıkarılan nizamnamelerle devletin
ileri gelenlerinin çocukları dışında kalan kız çocuklarının da okuması ve
gayrimüslimlerin de okul açabilmesine imkân sağlanmıştır.
Bu makalede Tanzimat ve Islahat Fermaları ile Meşrutiyet Dönemlerinde
gayrimüslim kız çocuklarının eğitimlerinde yaşanan değişimler ele alınacak, Rum
inas okulları hakkında genel bilgiler verildikten sonra Aksaray Rum İnas Mektebi’nin
kuruluşu ve gelişimine dair izlenimler açıklanmaya çalışılacaktır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Tarih Araştırmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Osmanlı |
tr_TR |
dc.subject |
Aksaray |
tr_TR |
dc.subject |
Gelveri (Güzelyurt) ve Rum inas mektebi |
tr_TR |
dc.title |
Osmanlı Devleti'nde gayrimüslim kızların eğitimi ve Aksaray Rum inas mektebi |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Tarih Araştırmaları Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/fen-edebiyat fakültesi/tarih bölümü/yakınçağ tarihi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
34721 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
39 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
67 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
305 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
327 |
tr_TR |