Bankacılık sektöründe müşteri değerlendirme kriterleri seçiminde örnek bir karar verme süreci

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gürbüz, Feyza
dc.date.accessioned 2021-11-12T12:41:31Z
dc.date.available 2021-11-12T12:41:31Z
dc.date.issued 2016-12-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5657
dc.description.abstract Günümüzdeki hızlı değişen ve zorlaşan çalışma ve hayat koşulları, insanları ve kurumları "iyi" ve "başarılı" karar vermeye zorlamaktadır. Böyle bir çevrede ayakta kalabilmek ve rekabet avantajıyla birlikte bunu sürdürmek de önem kazanmaktadır. Böylece sağlıklı karar verme bir gereklilik olmaktadır. Stratejik seçimler yapılırken, etrafta olabilecek gelişmeleri ve firmalarını etkileyecek faktörleri takip etmek zorunludur. Değişen müşteri beklentileri ve talepleri, teknolojik süreçler, demografik değişiklikler bu faktörlerdendir. Söz konusu bir finans kurumu ise müşterilerinin olası davranışları kurum faaliyetlerini ve geleceğini etkileyebilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’de faaliyet gösteren bir finans kurumunun kendileri için önemli müşterileri seçerek, onlara yönelik stratejiler belirlemesi için bir karar verme süreci tanımlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Nowadays, people must make good and succesful decisions in difficult life and working conditions. To survive in such an environment with a competitive advantage becomes more of an issue. Thus, healthy decision-making is a necessity in this environment. When making strategic choices, we must track developments and factors that may be around and affect the firms. These factors may be, customer expectations and demands, technological processes, demographic changes. If the finance firm is discussed, the possible behaviors of customers can affect the activities of the institution and the future of the firm. In this study, we have described a decision making process of a financial institution that operates in Turkey via selection of the important customers. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çok kriterli karar verme tr_TR
dc.subject Swot analizi tr_TR
dc.subject Topsis tr_TR
dc.subject Banka müşteri seçimi tr_TR
dc.subject Multi-criteria decision making tr_TR
dc.subject Swot analysis tr_TR
dc.subject Topsis tr_TR
dc.subject Bank customer selection tr_TR
dc.title Bankacılık sektöründe müşteri değerlendirme kriterleri seçiminde örnek bir karar verme süreci tr_TR
dc.title.alternative A decision making process for evaluation the customers of finance company tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Erciyes Üniversitesi/mühendislik fakültesi/endüstri mühendisliği bölümü/endüstri mühendisliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 138753 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 167 tr_TR
dc.identifier.endpage 184 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster