dc.contributor.author |
Bağdatlı, Muhammed Emin Cihangir |
|
dc.contributor.author |
Yıldırım, Mehmet Şükrü |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-12T12:39:00Z |
|
dc.date.available |
2021-11-12T12:39:00Z |
|
dc.date.issued |
2017-07-28 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/5648 |
|
dc.description.abstract |
Artan nüfus ve gelişen teknolojiye paralel olarak ortaya çıkan karayolu ihtiyacını karşılamak amacıyla inşa edilen esnek karayolu
üstyapıların artması, bakım ve rehabilitasyon işlerinin de göz önünde tutulmasını zorunlu hale getirmiştir. Bu bağlamda, üstyapı
bakım ve onarım maliyet analizleri ile ilgili bilimsel araştırmalar yapılmaktadır. Bugüne kadar karayolu üstyapısı bozulmaları ile
ilgili yapılan maliyet araştırmalarında tahmin modellerine dayalı analizler gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada ise, yol üstyapısında
oluşan bozulma örnekleri üzerinde incelemeler yapılarak maliyet analizleri yapılmıştır. Projelendirme safhasında dikkate alınan ön
veriler; trafik, iklim ve bölge, malzeme ve üstyapı taban faktörlerine bağlı olarak üstyapıda etkili oldukları bozulmalar, bakım
maliyetleri açısından incelenmiştir. Yapılan bu çalışmada, esnek karayolu üstyapılarının projelendirme aşamasında dikkate alınan
parametrelerden, üstyapı hasarlarında en etkili kriterin malzeme faktörü olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, esnek üstyapılarda
iklim ve bölge etkisiyle meydana gelen kabarma oluşumunun, karayolları bakım maliyetleri üzerinde en etkili hasar olduğu
belirlenmiştir. Ayrıca, agrega cilalanması, sökülme ve büzülme çatlaklarının bakım maliyetleri üzerindeki etkisi en düşük fiziksel
deformasyonlar oldukları sonucuna ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Increasing the flexible road pavements constructed in order to meet the need for roads occurring in parallel with the growing
population and developing technology have made maintenance and rehabilitation works to become mandatory to be taken into
consideration. Therefore, many scientific researches related to pavement maintenance cost analysis are carried out. So far, cost
analyses on preliminary estimation models have been made to do with road pavement deterioration. In this study, cost analysis is
determined by examining samples of deterioration occurring on flexible road pavements. Depending on preliminary data taken into
account in design phase; traffic, climate and region, material and basement of pavement factors, deformations which they effect on
pavement are examined in terms of maintenance costs. As a result of this study, it is revealed the most effective one of parameters
taken into account in design phase on damages of flexible pavement is material factor. However, it is determined swelling occurring
on flexible pavements because of climate and region effects have been most effective damage on maintenance costs. Besides, it is
concluded that physical deformations that have been least effective on maintenance costs are aggregate polished, decomposing and
shrinkage cracks. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Bakım maliyeti |
tr_TR |
dc.subject |
Esnek kaplama |
tr_TR |
dc.subject |
Fiziksel deformasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Yol üstyapısı |
tr_TR |
dc.subject |
Maintenance costs |
tr_TR |
dc.subject |
Flexible pavement |
tr_TR |
dc.subject |
Physical deformation |
tr_TR |
dc.subject |
Road pavement |
tr_TR |
dc.title |
Karayolu üstyapılarındaki bozulmaların bakım maliyetlerine etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of deteriorations in the road pavements on maintenance costs |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi/mühendislik fakültesi/inşaat mühendisliği bölümü/ulaştırma anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
45672 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
6 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
102 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
111 |
tr_TR |