Cumhuriyetten sonra ülkemizde ortaöğretim felsefe dersi için 1924, 1935, 1957, 1976, 1985, 1993 ve 2009 yıllarında olmak üzere yedi farklı öğretim programı geliştirilmiş ve yürürlükte kalmıştır. Günümüzde ise 2009 yılında ...
Eğitimin bir sosyalleştirme aracı olduğu gerçeği göz önünde bulundurulduğunda, bireylerin
mensubu oldukları kültüre adaptasyonları ve içinde bulundukları toplumun temel değerlerine vâkıf olmaları gibi durumların gözden ...
Bu çalışmanın amacı, 2017 yılında geliştirilen ortaöğretim felsefe dersi öğretim programının 10. sınıf düzeyine ait olan kısmını, kazanımları ve bu kazanımlara ait olan açıklamalar bağlamında incelemektir. Bu çerçevede ...
Bu çalışmanın amacı, 2017 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kabul edilen yeni felsefe dersi öğretim programının 11. sınıf düzeyine ait olan kısmının kazanımlarını ve bu kazanımların içeriğine yönelik açıklamaları ...
The aim of this study was to evaluate the attainments and their descriptions, and units of the 11th grade level Turkish Philosophy curriculum, introduced in Turkey in the academic year 2018-2019 in order to display its ...
Âşık Paşa, Garib-nâme‘de şehir gibi olan insan vücudunun yöneticisinin akıl olduğunu belirtmektedir. Ona göre, bu şehirde sekiz kapı bulunmakta ve o, bu kapıların akıl sayesinde ideal işlevlerini yerine getirebileceklerini ...
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de Cumhuriyetin ilanından sonra uygulanmış olan 1924, 1935, 1957, 1976, 1985, 1993 ve 2009 ortaöğretim felsefe dersi öğretim programlarının kazanım/hedef ve içeriklerinde Türk düşüncesine yer ...
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de Cumhuriyetin ilanından sonra uygulanmış olan 1924, 1935, 1957, 1976, 1985, 1993 ve 2009 ortaöğretim felsefe dersi öğretim programlarına bağlı olan içeriklerde Türk düşüncesine yer verilip ...
Ülkemizde cumhuriyetin ilanından bu yana ortaöğretim kademesinde felsefe dersine ait çeşitli öğretim programları uygulanmıştır. Uygulanan programların yapılarında ise çoğunlukla ciddi ölçekte değişikliklerin gerçekleştirildiğini, ...
Bu çalışmada felsefe grubu öğretmen adaylarının yapı-landırmacılığa ilişkin bilişsel farkındalık düzeylerinin belir-lenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada Yeşilyurt (2013) tarafından geliştirilen “Yapılandırmacı ...
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretimde felsefe öğretiminde önemli sayılabilecek bir konuma sahip olan tartışma yönteminin genel özelliklerinden hareketle 2009 felsefe dersi öğretim programında yer alan kazanımların bir etkinliğe ...
Bu çalışmanın amacı ortaöğretim felsefe ve estetik derslerinin öğretim programlarını değer-duyuşsal alan kazanımları ilişkisi bağlamında incelemek ve bu derslerin değerler eğitimi ile olan ilişkisini ortaya koymaktır. Bu ...
Bu makalenin amacı, hastanın istem durumuna göre ötanazi türlerine varoluşçu bir yaklaşım sergileyebilmenin olanağını gözler önüne sermektir. Bu kapsamda, öncelikle ilgili literatürden hareketle hastanın istem durumuna ...