Hemşirelik öğrencilerinin etik duyarlılıkları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kızılırmak, Aynur
dc.contributor.author Calpbinici, Pelin
dc.date.accessioned 2021-09-30T06:36:59Z
dc.date.available 2021-09-30T06:36:59Z
dc.date.issued 2018-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5409
dc.description.abstract Araştırma, hemşirelik öğrencilerinin etik duyarlılıkları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla kesitsel, tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak yapılmıştır. Araştırma bir üniversitenin sağlık yüksekokulunun hemşirelik bölümünde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim ve öğretim yılı bahar döneminde 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 324 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Örneklem seçimine gidilmeyerek araştırmaya katılmayı kabul eden 233 öğrenci örneklem kapsamına alınmış olup, evrenin %72’sine ulaşılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Hemşirelik Öğrencileri İçin Uyarlanmış Etik Duyarlılık Ölçeği (HÖUEDÖ) ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (KEDEÖ) kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin yaş ortalaması 21.54±2.00 olup, %72.1’i kız, %27.9’u erkek’tir. Öğrencilerin %68.7’sinin etik sorunlarla karşılaştığı, etik sorun ile karşılaşan öğrencilerin %77.5’inin bireye hastalığı hakkında bilgi verme, %74.3’ünün ise bakım uygulamaları konusunda etik sorunlarla karşılaştığı bulunmuştur. Öğrencilerin, HÖUEDÖ puan ortalaması 4.63± 0.56, KEDEÖ puan ortalaması 215.87±22.52 olarak saptanmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin etik duyarlılığının nötr, eleştirel düşünme eğilimlerinin ise düşük düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin etik duyarlılık ve eleştirel düşünme eğilimleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir (p>0.05). tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Etik duyarlılık tr_TR
dc.subject Hemşirelik tr_TR
dc.subject Hemşirelik öğrencileri tr_TR
dc.subject Eleştirel düşünme tr_TR
dc.title Hemşirelik öğrencilerinin etik duyarlılıkları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Sağlık Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Semra ve Vefa Küçük sağlık bilimleri fakültesi/hemşirelik bölümü/doğum ve kadın sağlığı hastalıkları hemşireliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 45020 tr_TR
dc.identifier.volume 27 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster