Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan c1 seviye ders kitaplarında yer alan dinleme etkinliklerinin üst bilişsel stratejiler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gün, Mesut
dc.contributor.author Yalçın, Çiğdem
dc.date.accessioned 2021-09-30T05:51:59Z
dc.date.available 2021-09-30T05:51:59Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Gün, M. ,Yalçın, Ç. (2019). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan C1 Seviye Ders Kitaplarında Yer Alan Dinleme Etkinliklerinin Üst Bilişsel Stratejiler Açısından İncelenmesi, Researcher:Social Science Studies, 7 (1), s.211-224. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5387
dc.description.abstract Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde temel beceriler arasında yer alan dinleme pasif bir beceri alanı olmayıp zihinsel bir çaba gerektiren, geliştirilebilir ve öğretilebilir bir alandır. Zihinsel bir çaba söz konusu olduğunda da üst biliş kavramı ön plana çıkmaktadır. Üst biliş, öğrencinin kendi öğrenmelerini denetlemesi, bilişsel sürecini kontrol etmesi ve bu süreci değerlendirmesidir. Dolayısıyla dinlemeye yönelik performansın arttırılabilmesi için bu süreçte üst bilişe dayalı bir takım stratejiler kullanılmalıdır. Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitaplarında yer alan dinleme etkinliklerini üst bilişsel stratejiler açısından incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Türkiye’de yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan 6 farklı ders kitabının dinleme etkinlikleri Oxford’un (1990) üst bilişsel strateji sınıflandırmasının alt boyutlarına göre incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Bu bağlamda dinleme etkinliklerinin Oxford’un (1990) üst bilişsel strateji sınıflandırmasına uygunluğu kontrol listeleri oluşturularak üç uzman görüşü ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucuna göre, incelenen kitaplar arasında dinleme etkinlikleri kapsamında sadece üst bilişsel stratejilerin alt boyutlarından biri olan öğrenmeye odaklanma stratejisinden yararlanıldığı bunun dışında herhangi bir stratejiye rastlanmadığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Researcher:Social Science Studies tr_TR
dc.relation.isversionof 10.18301/rss.827 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi tr_TR
dc.subject Ders kitabı tr_TR
dc.subject Dinleme tr_TR
dc.subject Üst bilişsel stratejiler tr_TR
dc.title Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan c1 seviye ders kitaplarında yer alan dinleme etkinliklerinin üst bilişsel stratejiler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The examination of listening activities taken place in teaching turkish as a foreign language c1 level textbooks in terms of metacognitive strategies tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Researcher:Social Science Studies tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/Türkçe eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 260237 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 211 tr_TR
dc.identifier.endpage 224 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster