dc.contributor.author |
Kürekli, Recep |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-29T06:15:37Z |
|
dc.date.available |
2021-09-29T06:15:37Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
http://www.historystudies.net/dergi/tar20151297f08.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/5353 |
|
dc.description.abstract |
Doğu Akdeniz’de bir liman kenti olan Hayfa 19. yüzyılda bir balıkçı kasabasıydı. Bugün ise bir sanayi,
kültür ve ticaret merkezi olarak İsrail’in en büyük şehirlerinden birisidir. 19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın başından
1. Dünya Savaşı’nın patlak vermesine kadar Filistin coğrafyasında siyasi, sosyal ve ekonomik açıdan çok canlı bir
dönem yaşanmıştır. Özellikle 1905 tarihinde Hicaz Demiryolu’nun Akdeniz’e açılmasıyla birlikte Hayfa Kazası’nın
sosyo-ekonomik yapısında köklü değişiklikler meydana gelmiştir. Makalede bu köklü değişiklikler ortaya
çıkarılmaya çalışılmıştır |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
History Studies |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Doğu Akdeniz |
tr_TR |
dc.subject |
Hicaz Demiryolu |
tr_TR |
dc.subject |
Hayfa |
tr_TR |
dc.title |
Hicaz Demiryolu’nun Akdeniz’e açılması ile yaşanan sosyo- ekonomik dönüşüm: Hayfa Kazası Örneği |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
History Studies, Ortadoğu Özel Sayısı |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
39308 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
Ortadoğu Özel Sayısı |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
Ortadoğu Özel Sayısı |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
245 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
269 |
tr_TR |