dc.contributor.author |
Karakurt, Hatice Aybike |
|
dc.contributor.author |
Aytepe Serinsu, Betül |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-29T06:05:04Z |
|
dc.date.available |
2021-09-29T06:05:04Z |
|
dc.date.issued |
2021-07 |
|
dc.identifier.citation |
Karakurt, H., A. ve Aytepe Serinsu, B. (2021). MODERNİTE SÜRECİNDE SERAMİK
FORMLAR İLE BİÇİMSEL BAĞLAMDA BENZERLİK GÖSTEREN MİMARİ YAPILAR
VE DIŞ CEPHE SERAMİK KAPLAMALAR. The Turkish Online Journal of Design Art and
Communication, 11 (3), 898-921. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2146-5193 |
|
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1684942 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/5347 |
|
dc.description.abstract |
Neolitik Çağ’dan günümüze ön plana çıkan seramik sanatı gerek malzeme gerek sanat olarak tarihsel
süreçte varlığını her daim sürdürmüştür. Seramik; çağlar boyunca ihtiyaca yönelik kullanım eşyası
olarak üretilirken, günümüzde malzeme ve biçimsel özellikleri ile disiplinlerarası birliktelik sağlayan,
mimari yapılarda analojik açıdan tasarımlara yansıyan, yapı malzemesi olarak kullanılan, sanatsal
üretim sürecinde ön plana çıkan, farklı amaçlarla geleneksel ve ileri teknoloji sınıflandırmasıyla
evrensel bir özelliğe sahiptir. Ana hammaddesi toprak olan seramik; teknolojiyle uyumlu, nefes alabilen
sağlıklı biyoklimatik özellikleriyle mimaride konfor ve estetiğin buluştuğu temel bir malzemedir.
Mimari alanda modernite, günümüz toplumunda ön plana çıkmaya başlamış ve sıra dışı yapıları
izleyicilerin önüne çıkarmıştır. Disiplinlerarası etkileşimler, malzeme kombinasyonu, teknoloji gibi
birçok etkenin birleşmesiyle, görsel ve plastik sanatların analojik bir yaklaşım ile mimari yapılarda
kullanıldığı görülmektedir. Bazı mimarlar günümüz teknolojik olanaklarla beraber etkili ve görkemli
tasarım projelerinde, estetik unsurları, alternatif malzemeleri kullanarak, projelerini daha güçlü hale
getirmektedirler. Seramik malzeme, yapı elemanı olarak kullanılmaya elverişli olduğundan, projelerde;
malzeme, tasarım, teknik, teknolojik birlikteliğin getirdiği olanaklarla, etkili bir ifade aracı olarak
mimaride yerini almaktadır. Bu araştırmada ilk olarak modernite kavramı ve mimariye olan yansımaları
kuramsal olarak ele alınmıştır. Ardından modernite sürecinde, seramik formlar ile biçimsel bağlamda
benzerlik gösteren mimari yapılar örnekler üzerinden incelenmiş ve artistik yüzey özelliklerine sahip
olan seramik dış cephe kaplamalarının tasarımsal boyutta binalarda nasıl kullanıldığı araştırılarak
örneklerle aktarılmıştır. Bu nitel araştırma sürecinde yenilikçi mimari tasarımların analojik olarak
seramik sanatı ile etkileşimi incelenmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Deniz Yengin (İstanbul Aydın Üniversitesi) |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Modernite |
tr_TR |
dc.subject |
Mimari |
tr_TR |
dc.subject |
Seramik |
tr_TR |
dc.subject |
Analoji |
tr_TR |
dc.subject |
Seramik dış cephe yüzey kaplama |
tr_TR |
dc.title |
Modernite sürecinde seramik formlar ile biçimsel bağlamda benzerlik gösteren mimari yapılar ve dış cephe seramik kaplamalar |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/seramik ve cam bölümü/seramik ve cam anasanat dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
104852 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-6437-0412 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
11 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
898 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
921 |
tr_TR |