dc.contributor.author |
Yücekaya, Murat |
|
dc.contributor.author |
Günaydın, Ahmet Salih |
|
dc.contributor.author |
Taşçıoğlu, Saliha |
|
dc.contributor.author |
Demiroğlu, Demet |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-27T07:42:01Z |
|
dc.date.available |
2021-09-27T07:42:01Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Yücekaya, M. , Günaydin, A. S. , Taşçıoğlu, S. & Demiroğlu, D. (2019). Okul Bahçelerinin Ekolojik Göstergelere Göre Değerlendirilmesi: Kilis Kenti Örneği . Journal of the Institute of Science and Technology , 9 (4) , 2266-2275 . DOI: 10.21597/jist.517744 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/854753 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/5266 |
|
dc.description.abstract |
Hızlı kentleşme ile birlikte değişen yaşam koşulları, kent kullanıcılarını ve aynı zamanda çocukların oyun alanlarını
da olumsuz etkilemektedir. Günümüzde artan yapı yoğunluğu, trafik ve kentlerdeki göç alımı ile kentlerde değişen insan
profiline bağlı olarak azalan güven duygusu, okul çağındaki çocukların sokak ve çevreyle olan bağlantısını koparmıştır.
Ayrıca kentlerde açık ve yeşil alanların azalması nedeniyle çocukların oyun alanları kısıtlanırken, eğitim alanları içerisinde
bulunan okul bahçeleri de bu açığı kapatmak amacıyla daha fazla önem kazanmıştır. Çocukların ve gençlerin çevre bilinci
kazanma noktasında da önemli aktörlerden biri olan okul bahçelerinin ekolojik bazı göstergelere göre düzenlenmesi son
derece önemlidir. Bu göstergelerden en önemlileri; yeşil alan oranları, kullanılan bitkilerin doğallık değerleri ve alanlardaki
bitki örtüsü çeşitliliğidir. Çalışmanın amacı Kilis kent merkezinde bulunan okul bahçelerinin söz konusu bu göstergelere göre
değerlendirilmesidir. Çalışmada Kilis kent merkezinde yer alan 8 anaokulunun, 36 ilköğretim okulunun ve 14 lisenin açık ve
yeşil alanları değerlendirilmiştir. Çalışma alanında yeşil alan oranı ve kişi başına düşen yeşil alan miktarının en az olduğu
eğitim kurumları ilköğretimler; en fazla olduğu kurumlar ise liseler olarak belirlenmiştir. Tüm okullardaki ortalama doğallık
değeri % 40’ın üzerinde olup; okul bahçelerindeki bitki örtüsü çeşitliliğinin yeterli olmadığı sonucuna varılmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Iğdır Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Ecological indicator |
tr_TR |
dc.subject |
Kilis |
tr_TR |
dc.subject |
Open-green areas |
tr_TR |
dc.subject |
Schoolyard |
tr_TR |
dc.title |
Okul bahçelerinin ekolojik göstergelere göre değerlendirilmesi: Kilis kenti örneği |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Journal of the Institute of Science and Technology |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/mühendislik-mimarlık fakültesi/peyzaj mimarlığı bölümü/peyzaj tasarımı anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
31293 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
32750 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
132942 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
203049 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
2266 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
2275 |
tr_TR |