Okul bahçelerinin ekolojik göstergelere göre değerlendirilmesi: Kilis kenti örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yücekaya, Murat
dc.contributor.author Günaydın, Ahmet Salih
dc.contributor.author Taşçıoğlu, Saliha
dc.contributor.author Demiroğlu, Demet
dc.date.accessioned 2021-09-27T07:42:01Z
dc.date.available 2021-09-27T07:42:01Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Yücekaya, M. , Günaydin, A. S. , Taşçıoğlu, S. & Demiroğlu, D. (2019). Okul Bahçelerinin Ekolojik Göstergelere Göre Değerlendirilmesi: Kilis Kenti Örneği . Journal of the Institute of Science and Technology , 9 (4) , 2266-2275 . DOI: 10.21597/jist.517744 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/854753
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5266
dc.description.abstract Hızlı kentleşme ile birlikte değişen yaşam koşulları, kent kullanıcılarını ve aynı zamanda çocukların oyun alanlarını da olumsuz etkilemektedir. Günümüzde artan yapı yoğunluğu, trafik ve kentlerdeki göç alımı ile kentlerde değişen insan profiline bağlı olarak azalan güven duygusu, okul çağındaki çocukların sokak ve çevreyle olan bağlantısını koparmıştır. Ayrıca kentlerde açık ve yeşil alanların azalması nedeniyle çocukların oyun alanları kısıtlanırken, eğitim alanları içerisinde bulunan okul bahçeleri de bu açığı kapatmak amacıyla daha fazla önem kazanmıştır. Çocukların ve gençlerin çevre bilinci kazanma noktasında da önemli aktörlerden biri olan okul bahçelerinin ekolojik bazı göstergelere göre düzenlenmesi son derece önemlidir. Bu göstergelerden en önemlileri; yeşil alan oranları, kullanılan bitkilerin doğallık değerleri ve alanlardaki bitki örtüsü çeşitliliğidir. Çalışmanın amacı Kilis kent merkezinde bulunan okul bahçelerinin söz konusu bu göstergelere göre değerlendirilmesidir. Çalışmada Kilis kent merkezinde yer alan 8 anaokulunun, 36 ilköğretim okulunun ve 14 lisenin açık ve yeşil alanları değerlendirilmiştir. Çalışma alanında yeşil alan oranı ve kişi başına düşen yeşil alan miktarının en az olduğu eğitim kurumları ilköğretimler; en fazla olduğu kurumlar ise liseler olarak belirlenmiştir. Tüm okullardaki ortalama doğallık değeri % 40’ın üzerinde olup; okul bahçelerindeki bitki örtüsü çeşitliliğinin yeterli olmadığı sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Iğdır Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ecological indicator tr_TR
dc.subject Kilis tr_TR
dc.subject Open-green areas tr_TR
dc.subject Schoolyard tr_TR
dc.title Okul bahçelerinin ekolojik göstergelere göre değerlendirilmesi: Kilis kenti örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of the Institute of Science and Technology tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/mühendislik-mimarlık fakültesi/peyzaj mimarlığı bölümü/peyzaj tasarımı anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 31293 tr_TR
dc.contributor.authorID 32750 tr_TR
dc.contributor.authorID 132942 tr_TR
dc.contributor.authorID 203049 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 2266 tr_TR
dc.identifier.endpage 2275 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster