dc.contributor.author |
Kocayanak, Dilek |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-24T07:16:54Z |
|
dc.date.available |
2021-09-24T07:16:54Z |
|
dc.date.issued |
2021-05-13 |
|
dc.identifier.citation |
Kocayanak, D. (2021). “Yabancı Dil Olarak Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Konuşma Becerisi
Etkinliklerinin Karşılaştırılması”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 4 (2021
Yunus Emre ve Türkçe Yılı Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Özel Sayısı), 123-139. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
E-ISSN: 2667 – 4424 https://dergipark.org.tr/tr/pub/efad |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/5202 |
|
dc.description.abstract |
Sözlü anlatım becerilerinden olan konuşma karmaşık bir beceridir. Dil bilgisi, sözcük bilgisi ve seçimi, söyleyiş,
akıcılık, konuşma stratejileri gibi pek çok unsur bu karmaşık yapıyı oluşturmaktadır. Bu yüzden konuşma becerisi geliştirilmesi
en güç becerilerden biri olarak düşünülmektedir. Ancak unutulmamalıdır ki Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metninde dilin etkin
kullanımı ve iletişimi öncelenmektedir. Bu nedenle yabancı dil olarak Türkçe sınıflarında iletişimsel konuşma etkinliklerine yer
verilmesi önem arz etmektedir. Bu etkinlikleri içeren en önemli araç gereçler ise ders kitaplarıdır. Bu bağlamda yabancı dil
olarak Türkçe derslerinde kullanılan Türkçeye Yolculuk ve Yeni Hitit Yabancılar için Türkçe ders kitaplarını konuşma becerisi
etkinlikleri açısından karşılaştırmak bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada öncelikle A1 düzeyinde kullanılabilecek
konuşma becerisi etkinlikleri açıklanmış, bu etkinlik türlerine koşut olarak kitaplarda yer alan konuşma becerisi etkinlik sayıları,
türleri, konuşma bölümü dışında yer alan konuşma etkinlikleri, kitaplarda yer alan konuşma etkinliklerinin diğer becerilerle
ilişkisi ve iletişimsel etkinlik bağlamında konuşma etkinliklerinin türleri ele alınmıştır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada,
doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda etkinlik çeşitliliğinden çok, anlamlı ve konuyla bağlantılı
etkinliklere yer verilmesi gerektiğine; öğretmen kitabının etkinlikleri uygulama konusunda bir kılavuz nitelik taşıdığına;
konuşmanın her dil ögesiyle dengeli bir şekilde ilişkilendirilmesi gerektiğine; sözlü iletişim ve etkileşim odaklı etkinlik türlerinin
öğrencinin konuşma üretimini geliştirebileceğine ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
: https://doi.org/10.47948/efad.911870 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Konuşma becerisi |
tr_TR |
dc.subject |
Ders kitapları |
tr_TR |
dc.subject |
Yabancı dil olarak Türkçe |
tr_TR |
dc.title |
Yabancı dil olarak Türkçe ders kitaplarında yer alan konuşma becerisi etkinliklerinin karşılaştırılması |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Rektörlük, Türk Dili Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-7033-7715 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
247515 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
(2021 Yunus Emre ve Türkçe Yılı Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Özel Sayısı |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
123 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
139 |
tr_TR |