Özet:
Son yıllarda özellikle hibrid araçların geliştirilmesi, temiz ve yenilenebilir yakıt ihtiyacını artırmaktadır. Ni-MH pilleri hibrid araçlar için yüksek güç kapasitesi, aşırı şarj / deşarja karşı toleransa, çevreye uyum ve güvenlik özelliklerine sahiptirler. Ni-MH pillerinde, Magnezyumun hidrojen depolama kapasitesinin ağırlıkça %7,6 olması nedeniyle, anot malzemesi olarak MgNi esaslı hidrojen depolama alaşımlarının geliştirilmesi yaygın olarak araştırılan konulardan biridir. MgNi-esaslı hidrojen depolama alaşımları zayıf hidrojen adsorbsiyon/desorbsiyon kinetiğine sahiptirler. Mg-Ni alaşımlarının hidrojen depolama performansını geliştirmek için magnezyumun ve nikelin yerine kısmi olarak başka elementlerin katılması ile alaşım kompozisyonun değiştirilmesi kullanılan en yaygın yöntemlerden biridir. Katkı elementi olarak Ti ,Mn ve Zr çok yaygın olarak kullanılmaktadır. Mg0.8Ti0.175Mn0.025ZrxNi1-x (x=0 - 0,10) tip alaşımlar 500 dev/dak. hızla 25 saat gerçekleştirilen öğütme ile sentezlenmiştir. Bu çalışmada Mg0.8Ti0.175Mn0.025ZrxNi1-x (x=0 - 0,10) tip alaşımların elektrokimyasal özellikleri araştırılmıştır. Maksimum deşarj kapasitesi yaklaşık 600 mA sa g-1 olarak elde edilmiştir. 5 şarj/deşarj çevriminden sonra deşarj kapasitesi 550 mA sa g-1’dır.