dc.contributor.author |
Eren, Duygu |
|
dc.contributor.author |
Bozkurt, Meltem |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-20T06:30:39Z |
|
dc.date.available |
2021-09-20T06:30:39Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4959 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı turist rehberlerinin performanslarının turist memnuniyetine ve
turistlerin alışveriş davranışına etkisinin olup olmadığını tespit etmektir.
Alan araştırmasının kapsamına Nevşehir ilini ziyaret eden yerli turistler dâhil
edilmiştir.
Örnekleme yöntemi olarak yargısal örnekleme yöntemi tercih edilmiş, veriler anket
yoluyla elde edilmiş ve verilerin analizi için merkezi eğilim ölçüleri, korelasyon
regresyon gibi istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda Nevşehir ilini ziyaret eden yerli turistlerin turist rehberlerinin
performanslarıyla memnuniyet arasındaki ilişkinin pozitif ve anlamlı olduğu
gözlenirken turist rehberlerinin performansları ile turistlerin alışveriş davranışları
arasında bir ilişki bulunamamıştır. Ayrıca turist rehberlerinin performanslarının
turistlerin memnuniyet düzeylerini etkilediğini fakat alışveriş davranışı üzerinde
pozitif yönlü bir etkinin olmadığı tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to identify whether performances of tourist guides have an
effect on tourist satisfaction and shopping behaviours of tourists. The field study
included local tourists visiting the province of Nevşehir.
Judgement sampling method was utilized as the sampling method; the data were
collected through questionnaires and for data analysis, statistical analysis methods
such as central tendency measures, correlation and regression were used.
As a result of the study, the relationship between the satisfaction of local tourist who
visit the province of Nevşehir and performances of tourist guides was observed to be
positive and significant; however, no relationship was identified between
performances of tourist guides and shopping behaviours of tourists. Moreover, it was
determined that performances of tourist guides influence the level of tourist
satisfaction, but have no positive effect on shopping behaviour. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Turist rehberi |
tr_TR |
dc.subject |
Turist memnuniyeti |
tr_TR |
dc.subject |
Alışveriş davranışı |
tr_TR |
dc.subject |
Nevşehir ili |
tr_TR |
dc.title |
Turist rehberlerinin performanslarının turist memnuniyeti ve turistlerin alışveriş davranışı üzerine etkisi: Nevşehir ilinde bir uygulama |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of performances of tourist guides on tourist satisfaction and shopping behaviours of tourists: A study in the province of Nevşehir |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
58873 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
85 |
tr_TR |