dc.contributor.author |
Eren, Duygu |
|
dc.contributor.author |
Alkan, Sevinç |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-20T06:25:14Z |
|
dc.date.available |
2021-09-20T06:25:14Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4951 |
|
dc.description.abstract |
Gastronomi ürünleri ülkeleri, bölgeleri ve destinasyonları diğerlerinden farklı kılan
ve rekabet avantajı sağlayabilen ürünlerdir. Fakat sadece gastronomi ürünlerinin
varlığı ve çeşitliliği bölgeyi turistler tarafından tercih edilen bir yer yapmak için
yeterli değildir. Gastronomi turizminin gelişim göstermesi için aynı zamanda
bölgedeki tüm paydaşların ve bölge gastronomi imajının belirlenen hedeflere
ulaşmada destekleyici unsurlar olması gerekmektedir. Bu sebeple gastronomi
turizminin gelişmişlik düzeyinin belirlenmesi ve mevcut durumu ile yetersizliklerinin
tespit edilmesi stratejik bir öneme sahiptir. Bu araştırmanın amacı Nevşehir
gastronomi turizminin gelişmişlik düzeyinin belirlenmesi ve mevcut potansiyelin
görülmesi ile Nevşehir‟de gastronomi turizminin geliştirilmesine yönelik stratejiler
sunmaktır.
Çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket formu kullanılmıştır. Ankette yer alan
gastronomi turizminin gelişmişlik düzeyini belirlemeye yönelik ifadeler bu konu ile
ilgili geçmişte yapılan geçerliliği ve güvenilirliği kabul görmüş bir ölçekten
yararlanılarak oluşturulmuştur. Araştırma kapsamında anket, “Turizm İşletme
Belgeli” 4 ve 5 yıldızlı otel ve butik otel yöneticilerine, yiyecek-içecek işletmeleri ile
A grubu seyahat acentelerinin üst kademe yöneticilerine yüz yüze uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda, Nevşehir‟de gastronomi turizminin yeterince gelişmediği
saptanmıştır. Ancak Nevşehir‟deki mevcut turizm hareketliliği ilde gastronomi
turizminin geliştirilmesi için avantaj sağlamaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Gastronomy products are the products that make countries, regions and destinations
different from others and can provide competitive advantage. However, the existence
and diversity of gastronomy products is not enough to make the region a place
preferred by tourists. For the development of gastronomy tourism, all stakeholders in
the region and the regional gastronomy image should be supportive elements in
achieving the desired targets. For this reason, it has a strategic importance to
determine the development level of gastronomy tourism and to determine its current
situation and deficiencies. The aim of this study is to determine the development
level of Nevşehir gastronomy tourism and to with the recognition of the current
potential; to present strategies for the development of gastronomy tourism in
Nevşehir.
The questionnaire was used as the data collection method. Expressions aiming to
determine the level of development of gastronomy tourism in the questionnaire have
been formed by using a scale that has been validated and reliable in the past. Within
the scope of the survey, Tourism Operating Certificate was applied face to face to 4
and 5 star hotel and boutique hotel managers, food and beverage companies and top
management of A group travel agencies.
As a result of the study, it was determined that gastronomy tourism was not
developed sufficiently in Nevşehir. However, the current tourism mobility in
Nevşehir provides an advantage for the development of gastronomic tourism in the
province |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Gastronomi |
tr_TR |
dc.subject |
Gastronomi turizmi |
tr_TR |
dc.subject |
Gastronomik kimlik |
tr_TR |
dc.title |
Nevşehir gastronomi turizminin gelişmişlik düzeyinin belirlenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Determination of development level of Nevşehi̇r gastronomy tourism |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
58873 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
99 |
tr_TR |