dc.contributor.author |
Eren, Duygu |
|
dc.contributor.author |
Bozkurt, İrem |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-16T06:21:07Z |
|
dc.date.available |
2021-09-16T06:21:07Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4923 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı Nevşehir’in mevcut varlık ve faaliyetlerinin neler olduğunu
tespit etmek, bu varlık ve faaliyetlerin şehir markalaşmasında ne derece etkili ve
yeterli olduğunu belirleyerek Nevşehir’in markalaşma sürecine fayda sağlamaktır.
Bu amaçla bir şehrin marka şehir olması yolunda ön plana çıkarılması gereken varlık
ve faaliyetlerde merkezi eğilim ölçüleri gibi istatistiksel analiz yöntemleri
kullanılmıştır.
Nevşehir’in marka şehir olması için sahip olması ve/veya geliştirmesi gereken varlık
ve faaliyetlerin belirlenmesi amacıyla daha önce bu konu ile ilgili yapılan çalışmalar
ve odak grup görüşmeleri sonucu oluşturulan bir ölçek kullanılmıştır. Alan
araştırması kapsamında şehir markalaşmasında önemli rol oynadığı düşünülen yerel
yöneticilere, mülki idare ve mülki idareye bağlı birimlerin yöneticilerine, turizm ile
ilgili dernek ve sivil toplum kuruluşlarının yöneticilerine yüz yüze anket yöntemi
uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda Nevşehir’in marka şehir olması yolunda sahip olması gereken
varlık ve faaliyetlerin şehir yönetimi ve alt yapı, kültür, tarihi miras ve doğal
güzellikler, eğitim ve spor/aktivite, yatırım ve şehirleşme, üst yapı, gastronomi,
konukseverlik ve beşeri kaynaklar ve ulaşılabilirlik olduğu tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to contribute to branding process of Nevşehir by
determining the current assets and activities in Nevşehir and the effectiveness and
sufficiency of these assets and activities in city branding. With this end in view,
statistical analysis methods like central tendency measures are used in assets and
activities that need to be prioritized in becoming a brand city.
A scale developed by examining previous studies and focus group interviews is used
in order to determine the assets and activities that Nevşehir needs to possess or/and
improve to be a brand city. Field study is conducted through face to face
questionnaire method which is applied to local officials, civil administrators and unit
directors connected to civil administration, directors of institutions and
nongovernmental organization about tourism who are considered to have a
significant role on city branding.
In the result of the research, it is concluded that Nevşehir should have the following
assets and activities in order to become a brand city: City management and
infrastructure, culture, historical heritage and natural beauties, education and
sports/activities, investment and urbanization, superstructure, gastronomy, hospitality
and human resource, and accessibility. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Marka |
tr_TR |
dc.subject |
Şehir markalaşması |
tr_TR |
dc.subject |
Nevşehir |
tr_TR |
dc.subject |
Brand |
tr_TR |
dc.subject |
City branding |
tr_TR |
dc.subject |
Nevsehir |
tr_TR |
dc.title |
Şehir markası oluşturma süreci ve Nevşehir'in markalaşmasının değerlendirilmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The process of building a destination brand and evaluation of Nevşehir's branding |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
58873 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9959-9521 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
116 |
tr_TR |