dc.contributor.author |
Eren, Duygu |
|
dc.contributor.author |
Demirel, Nilgün |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-16T06:18:38Z |
|
dc.date.available |
2021-09-16T06:18:38Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4921 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, Nevşehir’ deki dört ve beş yıldızlı otellerdeki işgörenlerin
duygusal emek düzeylerini belirlemek ve duygusal emek davranışlarının hizmet
kalitesi üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla, duygusal emek
boyutlarının hizmet kalitesi üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir model
önerilmiş ve bu model çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir.
Otel işletmelerindeki işgörenlerin duygusal emek düzeylerini ve hizmet kalitesi
algılarını ölçmek için daha önce geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Örnekleme
yöntemi olarak yargısal örnekleme tercih edilmiş ve araştırmanın kapsamına
Nevşehir’deki dört ve beş yıldızlı otellerdeki işgörenler dahil edilmiştir. Veriler anket
yöntemi ile toplanmıştır.
Araştırma sonucunda işgörenlerin duygusal emek düzeylerinin çok yüksek olmadığı,
duygusal emek davranışlarının genellikle derin davranış olarak ortaya çıktığı
gözlenmiştir. Yüzeysel davranışın hizmet kalitesi üzerindeki etkisi negatif yönlü
olarak saptanmıştır. Buna karşılık samimi davranış ve derin davranışın hizmet
kalitesi üzerinde olumlu etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to determine the level of emotional labor of employees
and to reveal the impact of emotional labor on service quality. With this purpose, a
model was offered for assessing the impact of emotional labor on service quality and
this model was tested with multiple regression analysis.
Scales previously developed was implemented to measure emotional labor levels of
employees and service quality perceptions. In the investigation extent, employees in
the four and five star hotels in Nevşehir were included. Purposive sampling was used
and data was gathered through survey method.
The results of study indicate that emotional labor levels of employees are not high
and emotional labor attitudes usually arise as deep acting. The impact of surface
acting on service quality is detected as avoidant. On the other hand, surface acting
and deep acting have positive impacts on service quality. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Duygusal Emek |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmet kalitesi |
tr_TR |
dc.subject |
Otel İşletmeleri |
tr_TR |
dc.title |
Duygusal emek faktörünün hizmet kalitesine etkisi: Nevşehir' deki dört ve beş yıldızlı otellere yönelik bir araştırma |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of emotional labor factor on service quality: An investigation on four - five star hotels in Nevşehi̇r |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
58873 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9959-9521 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
104 |
tr_TR |