dc.contributor.author |
Sarı, Mehmet Hayri |
|
dc.contributor.author |
Olkun, Sinan |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-15T06:34:07Z |
|
dc.date.available |
2021-09-15T06:34:07Z |
|
dc.date.issued |
2021-09-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/4875 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada, ilkokul ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinin üçlü kodlama modeline göre sunulan sayısal büyüklüklerin sayı doğrusunda tahmin becerilerinin matematik başarısı, aritmetik performansı ve basamak değeri kavrayışı ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın verileri, matematik başarı testi (MBT), aritmetik performans testi (APT), basamak değeri testi (BD) ve bilgisayar yazılımı olarak hazırlanan sayı doğrusunda tahmin testleri (SDT) ile toplanılmıştır. Bilgisayar ortamındaki testler araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olup üçlü kodlama modeline göre tasarlanan sembolik, sözel ve görsel (kanonik ve rastgele çokluklar) kodlardan ve 0-10 ile 0-100 sayısal aralıklardan oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu İç Anadolu Bölgesi’nde bulunan bir ilden toplam 214 ikinci ve üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Bulgular, üçüncü sınıf öğrencilerinin tüm testlerde sayı doğrusu üzerinde tahminlerinin ikinci sınıf öğrencilerine göre daha doğrusal olduğunu göstermektedir. Her sınıf düzeyinde MB testine göre belirlenen alt ve üst başarı grubunda yer alan öğrencilerin başarısı APT, BD, SDT 0-10 ve 0-100 açısından farklılaşmaktadır. Bu farklılaşmanın özellikle APT ve BD testleri açısından daha belirgin olduğu görülmüştür. Üçüncü sınıfta alt ve üst gruplar arasındaki başarı farkı daha da açılmaktadır. Üçlü kod modeline göre tasarlanan 0-10 tahmin aralığındaki testlerden Sözel 0-10 ve Kanonik 0-10 matematik başarısını daha çok yordamaktadır. Basamak değeri kavrayışını en çok Sembol 0-10 yordarken, aritmetik performansını en çok Kanonik nokta sayılama 0-10 yordamaktadır. 0-100 aralığındaki tahmin testlerinde ise, matematik başarısını en çok Sembol 0-100 yordarken, basamak değeri kavrayışını da Sembol 0-100 ve Rastgele nokta sayılama testleri yordamaktadır. Farklı temsil biçimleri ile öğretimin çocukların kapsamlı matematik kavrayışları açısından daha yararlı olacağı sonucuna varılabilir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Kültür Üniversitesi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.33308/26674874.2021352306 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Basamak değeri |
tr_TR |
dc.subject |
İlkokul |
tr_TR |
dc.subject |
Matematik başarısı |
tr_TR |
dc.subject |
Sayı doğrusunda tahmin |
tr_TR |
dc.subject |
Üçlü kodlama |
tr_TR |
dc.title |
Öğrencilerin üçlü kodlama modelinde sunulan sayısal büyüklükleri sayı doğrusunda tahminleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Students' number line estimations of numerical magnitudes presented in triple coding model |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Yaşadıkça Eğitim |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
103243 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
35 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
420 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
440 |
tr_TR |